رئیس انجمن صنفی مراکز درمان سوء مصرف اعتیاد تهران گفت: با تجمع صاحبان مراکز درمان اعتیاد بخشنامه عرضه داروهای مخدر در داروخانه‌ها بررسی مجدد می‌شود.

بازنگری بخشنامه عرضه داروهای مخدر در داروخانه‌ها

سلامت نیوز: رئیس انجمن صنفی مراکز درمان سوء مصرف اعتیاد تهران گفت: با تجمع صاحبان مراکز درمان اعتیاد بخشنامه عرضه داروهای مخدر در داروخانه‌ها بررسی مجدد می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، فاطمه خوشنویسان افزود: مسئولان سازمان غذا و دارو در تجمع اعتراضی فعالان حوزه درمان اعتیاد مقابل سازمان غذا و دارو که روز سه شنبه (۱۸ خرداد)  برگزار شد، قول دادند تا یکشنبه هفته آینده نشست مشترکی با حضور نمایندگان کانون سراسری انجمن های صنفی مراکز درمان سوء مصرف مواد، ستاد مبارزه با مواد مخدر، سازمان بهزیستی، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو  و دستگاه های امنیتی  به منظور بررسی دوباره بخشنامه عرضه داروهای مخدر در داروخانه ها برگزار شود.


به گزارش روابط عمومی صنفی مراکز درمان سوء مصرف اعتیاد تهران،وی با اشاره به بخشنامه اخیر سازمان غذا و دارو و تعیین داروخانه های واجد شرایط برای توزیع و عرضه داروهای مخدر، گفت: این بخشنامه با مصوبات کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر ممنوعیت مطلق عرضه داروهای آگونیست در داروخانه ها مغایر است.


خوشنویسان اضافه کرد: بسیاری از نهادهای قانونگذار، اجرایی، علمی و صنفی از جمله سازمان نظام پزشکی کل کشور، انجمن های علمی روانپزشکان و پزشکان عمومی کشور و بسیاری از اساتید و کارشناسان ملی و بین المللی حوزه درمان اعتیاد به تفصیل در مورد اشکالات و تاثیرات مخرب واگذاری توزیع و عرضه مستقیم متادون در داروخانه‌ها صحبت کرده اند و همگی بر این باورند این تصمیم باعث تغییر نگرش بیماران از درمان محور به دارو محور و دسترسی آسان به داروهای مخدر می شود.


رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز درمان سو مصرف مواد استان تهران با بیان اینکه عرضه داروهای مخدر در داروخانه ها به مصالح کشور در عرصه مبارزه با مواد مخدر آسیب می زند، افزود: درخواست ما از سارمان غذا و دارو این است به منظور پیشگیری از بروز فاجعه اعتیاد داروخانه‌ای دیگر همچون ترامادول و ریتالین که می تواند منجر به خروج بیماران از درمان اعتیاد و ایجاد مشکلات عدیده و افزایش آسیب‌های اجتماعی برای کشور شود، به نظرات کارشناسان توجه کند.


تعدادی از درمانگران اعتیاد کشور روز سه شنبه - ۱۸ خرداد- در اعتراض به اقدام سازمان غذا دارو در صدور ابلاغیه ای مبنی بر توزیع و عرضه داروهای مخدر و تحت کنترل  در داروخانه‌ها در مقابل سازمان غذا و دارو تجمع کردند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha