سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با ابراز نگرانی از به تعویق افتادن آموزش حضوری در مدارس گفت: اکنون استراتژی دولت باید این باشد که با چین قرارداد ببندیم تا واکسن این کشور را که برای کودکان ۵ سال به بالا تأیید شده است، خریداری کنیم.

خرید واکسن از چین برای کودکان ۵ سال به بالا

سلامت نیوز: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با ابراز نگرانی از به تعویق افتادن آموزش حضوری در مدارس گفت: اکنون استراتژی دولت باید این باشد که با چین قرارداد ببندیم تا واکسن این کشور را که برای کودکان ۵ سال به بالا تأیید شده است، خریداری کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: قطعاً تا پایان سال دوز اول واکسن را به همه گروه‌های هدف خواهیم زد، اما اکنون استراتژی دولت باید این باشد که با چین قرارداد ببندیم تا واکسن این کشور را که برای کودکان ۵ سال به بالا تأیید شده، خریداری کنیم. چون دانش‌آموزان به دلیل دور ماندن از مدرسه در حال آسیب هستند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت در ادامه با بیان این‌که فردی که واکسن زده، ناقل و حامل ویروس است و می‌تواند خانواده را دچار کند، اظهار کرد: در دنیا تحقیق شده است که رستوران‌ها بیشترین انتقال ویروس را انجام می‌دهند. بنابراین یکی از مکان‌هایی که باید دقت شود تا انتقال ویروس در فضای دانشگاهی در آن رخ ندهد، سلف سرویس‌ها و غذاخوری‌های دانشجویان و اساتید است. بهتر است غذاها را به شکل بیرون‌بر در اختیار دانشجویان قرار دهند. در فضای دانشگاهی نیز در فضای بسته اصلاً غذا سرو نشود و در فضای باز صورت گیرد.

وی با بیان این‌که هموطنان در سنین ۷۰ سال به بالا در کشور واکسینه شده‌اند، افزود: بنا بود تا پایان خرداد ۱۴۰۰ هموطنان در سنین ۶۰ سال به بالا را بتوانیم واکسینه کنیم که با توافقی که در این خصوص صورت گرفته است و بر اساس پیش‌بینی که وجود دارد، این گروه تا نیمه تیر واکسینه خواهند شد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت در خصوص امکان واکسیناسیون دانشجویان برای آغاز آموزش حضوری دانشگاه‌ها توضیح داد: بنده آنقدر که نگران شروع آموزش حضوری مدارس هستم، نگرانی در خصوص دانشجویان ندارم. چون دانشجویان بالغ هستند و به هر نحوی دارای ابزارها و تجهیزات الکترونیکی در این خصوص هستند که به آنها اجازه می‌دهد بتوانند به هر شکلی دروس را به شکل مجازی بگذرانند اما برای دانش‌آموزان نیازمند تصمیم جدی هستیم. خصوصاً برای مدارس ابتدایی تا نظام آموزشی بیش از این دچار صدمه و آسیب نشود.

رئیسی با بیان این‌که دانش‌آموز مقطع اول ابتدایی که نه نیمکت و همکلاسی و نه زنگ استراحت و هم‌شاگردی را دیده است، دچار صدمات بسیاری در حوزه آموزش خصوصاً در پایه اول خواهد شد، گفت: ما اکنون برخی دانش‌آموزان دوم ابتدایی را داریم که خواندن را آموخته‌اند اما نوشتن را نیاموخته‌اند و این بسیار نگران‌کننده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha