یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 313313

سیب‌زمینی یکی از محبوب‌ترین و سالم‌ترین غذاهاست، اما گاهی اوقات ترکیب آن با خوراکی‌های دیگر می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در معده شود.

هرگز سیب زمینی را با این ماده غذایی ترکیب نکنید

سلامت نیوز: سیب‌زمینی یکی از محبوب‌ترین و سالم‌ترین غذاهاست، اما گاهی اوقات ترکیب آن با خوراکی‌های دیگر می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی در معده شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران از پورتال چینی Sohu، سیب زمینی سرشار از نشاسته و پروتئین است که باعث بهبود هضم غذا می‌شود. این ماده نشاسته‌ای از خانواده گل شبدر همچنین به جلوگیری از فشار خون بالا کمک می‌کند، زیرا حاوی پتاسیم است و در دفع سموم از بدن موثر است.

برای خانم‌ها به دلیل وجود فیبر بسیار، خوردن سیب زمینی مفید است، زیرا به حفظ زیبایی و جوانی کمک می‌کند، با این وجود و با خواص مفید آن، سیب زمینی سرخ شده هرگز نباید با گوجه فرنگی ترکیب شود. این امر می‌تواند جذب مواد مغذی را برای بدن دشوارتر کرده و همچنین ناراحتی‌های گوارشی را تحریک کند.

پیش از این، متخصص غدد النا گوبکینا متخصص تغذیه در روسیه گفت: بدون آسیب رساندن به سلامتی، شما می‌توانید ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم سیب زمینی دو بار در هفته بخورید.

مهم‌ترین ماده اصلی موجود در سیب زمینی نشاسته است که معمولا ۹ تا ۲۵ درصد آن را تشکیل می‌دهد. با این حال طبق تحقیقات پزشکان بهتر است که سیب زمینی سرخ کرده کمتر مصرف کرده و این ماده غذایی را با گوجه فرنگی ترکیب نکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha