بسیاری از خانم‌ها و آقایان در پی کسب اطلاعات کامل در مورد لاغری با پیکرتراشی در ایران هستند. اضافه وزن و تجمع چربی در هر جای بدن می‌تواند نارضایتی و کاهش اعتماد به نفس را به دنبال داشته باشد. برای افرادی که با وجود رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های منظم ورزشی نمی‌توانند چربی خود را آب کنند لاغری شکم و پهلو با لیپوماتیک پیشنهاد می‌شود.

لیپوماتیک با دستگاه پال توسط دکتر سعید شیرنگی

سلامت نیوز : بسیاری از خانم‌ها و آقایان در پی کسب اطلاعات کامل در مورد لاغری با پیکرتراشی در ایران هستند. اضافه وزن و تجمع چربی در هر جای بدن می‌تواند نارضایتی و کاهش اعتماد به نفس را به دنبال داشته باشد. برای افرادی که با وجود رژیم غذایی و انجام فعالیت‌های منظم ورزشی نمی‌توانند چربی خود را آب کنند لاغری شکم و پهلو با لیپوماتیک پیشنهاد می‌شود.

طی این روش چربی‌ها به طور کاملا ایمن و موثر، از نواحی مختلف بدن فرد استخراج می‌شوند اما وزن وی ثابت باقی خواهد ماند؛ افرادی که قصد کاهش وزن دارند، باید از متدهایی مانند جراحی بای پس معده کمک بگیرند.

 با این حال فرد می‌تواند از مزیتی مانند کاهش چشمگیر سایز خود بعد از لاغری شکم با لیپوماتیک ، افزایش اعتماد به نفس و سلامتی عمومی بدن لذت ببرد. ما در این مقاله نگاهی اجمالی به ماهیت عمل لیپوماتیک، نحوه انجام و هزینه آن خواهیم داشت؛ با ما همراه باشید.


نحوه لاغری با عمل جراحی لیپوماتیک با دستگاه پال
به طور کلی لیپوساکشن با استفاده از کانول‌های نوک تیز (سوزن‌های لوله‌ای نازک) اقدام به استخراج رسوبات چربی موضعی می‌کند. در گذشته، پزشک با حرکات رفت و برگشتی کانول در بافت چربی، این توده‌ها را تخریب و سپس از طریق کانول استخراج می‌کرد. تکانش‌های دستی این سوزن در بیشتر مواقع منجر به ایجاد کبودی‌های گسترده و حتی در برخی موارد، آسیب می‌شد. اما امروزه به لطف اختراع دستگاه‌های پیکرتراشی مانند پال، پزشک احتیاجی به حرکت دادن سوزن به طور بالقوه ندارد و PAL با لرزش‌های مخصوص این کار را انجام می‌دهد. شما باید با پزشک یک جلسه توجیهی داشته باشید تا آمادگی لازم قبل از لیپوماتیک پال را بدست آورید. برای انجام لاغری شکم و پهلو با لیپوماتیک مراحل زیر طی خواهند شد:


1. بررسی نقاطی که فرد درخواست تخلیه چربیشان را دارد توسط پزشک (مانند شکم، پهلو، پشت ران و...)
2. مشخص کردن نواحی مورد نظر که توده چربی زیادی دارند با مارکر.
3. استفاده از داروهای بی‌حس کننده موضعی در نواحی تحت درمان
4. ضد عفونی کردن قسمت‌های تحت درمان جهت جلوگیری از ورود میکروب و ایجاد عفونت
5. در مرحله اول برش کوچکی در ناحیه مورد درمان ایجاد می‌شود تا بتوان کانول را وارد کرد؛ سپس سوزن نازک دستگاه پال (کانول) برای انجام روش لیپوساکشن قدرتی وارد بافت می‌شود.
6. سپس این ناحیه با محلول تومسنت که از محلول نمکی، بی حس کننده موضعی (به طور معمول لیدوکائین) و همچنین انقباض کننده عروق (به طور معمول اپی نفرین) تشکیل شده است، تزریق می‌شود تا از خونریزی  جلوگیری نماید.
7. سپس کانول دستگاه پال با حرکات اتوماتیک دستگاه رسوبات چربی را شل می‌کند و به طور همزمان مکش می‌نماید.
8. در مرحله بعد نواحی مورد نظر ضد عفونی می‌شوند و سپس پزشک شروع به ماساژ بافت‌ها می‌کند تا چربی‌های باقی مانده به صورت یکنواخت توزیع شوند
9. بانداژ کردن ناحیه‌ی تحت درمان

چه کسی کاندید مناسب برای انجام لیپوماتیک شکم و پهلو است؟


از آنجا که کاهش وزن با روش لیپوماتیک بسیار اندک است (در حد 5 کیلوگرم)، بنابراین توصیه می‌شود که افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند، لیپوماتیک را انتخاب نکنند. با این حال اگر تنها مشکلتان، حجم چربی موجود در نقاطی مانند شکم و پهلو است، لاغری با پیکرتراشی به طور معجزه آسایی به شما بهره می‌رساند. در حالت کلی، کاندیدهای مناسب برای لاغری با عمل جراحی لیپوماتیک با دستگاه پال باید شرایط زیر را داشته باشند:


•    وزن مناسب برای لیپوماتیک وزنی در محدوده 13.6 کیلوگرم از وزن طبیعی و نرمال فرد متقاضی است (یعنی فرد باید حدودا 13 کیلو و 600 گرم اضافه وزن داشته باشد). در حقیقت بهترین کاندیدها حدودا 30 درصد وزن سالم خود را دارند.


•    عدم استحکام و خاصیت ارتجاعی پوست (که هر دو با افزایش سن معمولاً کاهش می‌یابند) ممکن است توانایی پوست را در تغییر شکل به خطر بیندازد؛ کیفیت پایین پوست یکی از اصلی‌ترین موارد منع انجام لیپوماتیک است.


•    افرادی که سنی بین 18 تا 50 سال دارند، بهترین کاندیدها برای انجام این عمل هستند.


مزایای لیپوماتیک
•    یکی از مزیت‌های لاغری با پیکرتراشی این است که کانول برای سرعت بخشیدن به تجزیه سلول‌های چربی شروع به ارتعاش خودکار می‌کند و با ایجاد اختلال در نظم سلول‌های چربی، برداشتن رسوبات چربی را آسان می‌نماید.


•    سرعت انجام این روش نسبت به لیپوساکشن سنتی بیشتر است.


•    حرکات نوسانی منظم، باعث سهولت در نفوذ کانول بین بافت های متراکم می‌شود که منجر به افزایش دقت  در طول عمل بدون آسیب رساندن به مناطق اطراف بافت می‌شود.


•    افراد تنها در طی چند ساعت کوتاه (بین 2 الی 5 ساعت با توجه به توده چربی هر فرد) حجم بزرگی از چربی‌هایی را که طی سال‌ها در بدنشان انباشته شده است را از بین می‌برند.


عوارض عمل لیپوماتیک شکم و پهلو
معمولا لاغری شکم و پهلو با لیپوماتیک یک روش ایمن به حساب می‌آید، با این حال اگر توسط پزشکان کم تجربه و غیر ماهر انجام شود، عوارض احتمالی زیر ممکن است در افراد متقاضی به وجود بیاید:


•    کبودی‌های گسترده: در اثر حرکات تناوبی سوزن به صورت ناشیانه ممکن است خون مردگی‌های وسیع به وجود بیاید.


•    درد شدید: گاهی اوقات با سریع و بی‌حوصله انجام دادن ساکشن، ممکن است درد شدیدی بعد از پایان بی‌حسی متوجه زیباجو شود.


•    واکنش به داروی بی حسی: مانند هر عملی، لیپوماتیک نیز خطراتی مانند خونریزی و واکنش به داروی بی حسی را به همراه دارد.


•    عفونت: عفونت‌های پوستی بعد از لیپوماتیک نادر اما ممکن هستند. عفونت شدید پوستی ممکن است زندگی و سلامتی فرد را تهدید کند.


•    تورم: معمولا بعد از لیپوماتیک، تورم و احتباس مایع (سروما) در زیر پوست فرد ایجاد می‌شود، گاهی ممکن است لازم باشد که این مایعات با سوزن خاص توسط پزشک تخلیه شوند.


•    آمبولی چربی: ممکن است تکه‌های شل شده چربی در رگ خونی گیر کنند، در ریه‌ها جمع شده و یا به مغز منتقل شوند، به این اتفاق آمبولی چربی گفته می‌شود که یک مورد اورژانسی است.


مراقبت قبل و بعد از لیپوماتیک
انجام اقدامات احتیاطی قبل و بعد از لاغری با پیکرتراشی باعث تضمین نتایج و کاهش عوارض ناخواسته می‌شود؛ این نکات را در زیر می‌خوانید:


1.    اقدامات قبل از پیکر تراشی
•    قبل از عمل، با جراح خود درمورد اینکه چه نوع انتظاری از این روش دارید، صحبت کنید. جراح سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند و در مورد هر گونه بیماری پزشکی و یا داروهای مصرفیتان، سوال می‌پرسد.


•    جراح به شما توصیه می‌کند که حداقل سه هفته قبل از جراحی، مصرف برخی از داروها مانند داروهای رقیق کننده خون یا NSAID را متوقف کنید. همچنین ممکن است لازم باشد برخی آزمایشات مخصوص را انجام دهید.


2.    مراقبت‌های بعد از عمل
•    در طی چند روز اول پس از لاغری با پیکرتراشی ، احتمالا دردهای مختصری را تجربه خواهید کرد، در این مدت حتما از داروهای تجویزی پزشکتان به طور منظم استفاده کنید.


•    لازم است که تا 48 ساعت بعد از انجام لیپوماتیک، از انجام تمرینات سنگین و سخت پرهیز کنید.


•    تا زمانی که خطر ایجاد عفونت از بین نرود، زخم‌ها را تمیز و خشک نگه دارید.


•    سعی کنید در 48 ساعت اولیه در معرض مستقیم نور آفتاب و یا محل‌های گرم مثل حمام آفتاب و یا سالن سولاریوم قرار نگیرید، گاهی ممکن است این کار موجب نامتوازن شدن چربی‌های بدنتان شود.


هزینه لیپوماتیک شکم و پهلو در مطب دکتر شیرنگی
دکتر سعید شیرنگی فوق تخصص جراحی پلاستیک، یکی از باتجربه‌ترین جراحان در زمینه لاغری با پیکرتراشی و سایر متدهای مراقبت از زیبایی هستند و در مطب خود از دستگاه لیپوماتیک پیشرفته PAL استفاده می‌کنند که قابلیت لیفت و جمع نمودن پوست را دارد. عوامل تاثیر گذار بر قیمت لیپوماتیک شکم و پهلو توسط یک جراح ماهر و باتجربه شامل استفاده از مواد مورد استفاده، هزینه استفاده از دستگاه، حجم چربی و دستمزد پزشک می‌باشد. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت پیکر تراشی و یا رزرو نوبت مشاوره با تلفن مطب به شماره 09128490324 تماس حاصل فرمایید.


https://www.mayoclinic.org/tests-procedures/liposuction/about/pac-20384586
https://www.plasticsurgery.org/cosmetic-procedures/liposuction/procedure

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهسا عینی فرد ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    1 0
    مطلب جالبی بود اما من نسبت به این عمل کمی ترس دارم و از خطراتی که ممکنه داشته باشه می ترسم .. اما خیلیا رو شنیدم انجام دادن و سلامتن..
  • sara ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    3 0
    لیپوماتیک بازو و شکم تو یک روز قابل انجامه؟ من سرکار میرم تا چند روز نیاز به مرخصی دارم ؟