دندانپزشکی از رشته‌های پزشکی در ارتباط با سلامت دهان و دندان است. وظیفه و کار دندانپزشک تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می باشد. دندانپزشکی یک علم تخصصی است که به بهداشت و درمان دهان و دندان می پردازد و همچنین باعث زیبایی ظاهری افراد به واسطه دندان های سالم و مرتب می شود.

ویژگی های متخصص دندانپزشکی برای درمان بیماری های دهان و دندان

سلامت نیوز: دندانپزشکی از رشته‌های پزشکی در ارتباط با سلامت دهان و دندان است. وظیفه و کار دندانپزشک تشخیص و درمان بیماری‌های دهان و دندان می باشد.

دندانپزشکی یک علم تخصصی است که به بهداشت و درمان دهان و دندان می پردازد و همچنین باعث زیبایی ظاهری افراد به واسطه دندان های سالم و مرتب می شود.

همانطور که می دانید، سلامت دهان و دندان را به نوعی در سالم بودن دیگر اجزای بدن نیز دخیل است و اگر دندان هایی سالم داشته باشید از عفونت و انواع بیماری ها به دور خواهید بود و آسیبی به بدن شما وارد نخواهد شد.

اغلب دندان‌پزشکان پس از فارغ‌التحصیلی برای گرفتن تخصص خود اقدام می کنند. دوره‌های تخصص حداقل به مدت سه سال طول خواهد کشید و هر دندان‌پزشک پس از طی این دوره دستیاری، یک دندان‌پزشک متخصص در همان رشته می‌شود.

رشته دندانپزشکی در مقطع دکترای عمومی نحوه رعایت بهداشت، پیشگیری و درمان بیماری‌های دهان و دندان را آموزش می‌دهد.

در طول عمر همه انسان دندان های او با تغییراتی همراه هستند و این ممکن است در شکل ظاهری، رنگ و اندازه اش باشد. شما با استفاده از این روش می توانید چنین ایرادات را برطرف سازید و صاحب دندان هایی مرتب و سالم شوید. علاوه بر این زیبایی صاحب دندان هایی مقاوم و سالم شوید.

در حال حاضر شما با خدمات پیشرفته و عالی کلینیک های تخصصی دندانپزشکی می توانید با جدید ترین و به روز ترین متد های درمانی صاحب دندان هایی سالم و زیبا شوید.

امروزه کلینک های دندانپزشکی معتبر و حرفه ای در کنار درمان هایی که برای بزرگسالان در نظر گرفته اند، بخشی را به دندانپزشکی اطفال اختصاص داده اند و خدمات بسیار مناسبی را برای فرزندان شما دارند.

دندانپزشکی اطفال شاخه ای از دندانپزشکی است که به مراقبت های بهداشتی دهان و دندان کودکان می پردازد و قبل از بروز مشکل برای دندان فرزندتان به پیشگیری آن می پردازد و این کار توسط متخصص دندانپزشکی اطفال صورت می گیرد.

متخصص دندانپزشکی اطفال کسی است که تشخیص مشکل و بعد درمان کودکان را به عهده دارد و مهارت ارتباط با کودک را در طول دوره تحصیل خود بدست آورده است شما با خیالی آسوده می توانید فرزند خود را به او بسپارید.

متخصص دندانپزشک اطفال مانند یک پزشک متخصص کودکان است و هر آنچه مربوط به سلامتی کودک است را می داند و دانش درمان بیمار را دارد.

امروزه در کشور ما همچون کشورهای دیگر خدمات دندانپزشکی اطفال با بهترین روش ها صورت می پذیرد و شما با خیال آسوده و بدون نگرانی و ترس می توانید به آنها مراجعه فرمایید و مطمئن باشید که این روش ها به گونه ای است که کودک شما بدون هیچ اضطرابی همکاری لازم را انجام می دهد.

بخاطر داشته باشید حفظ سلامتی دندان و دهان کودک شما بسیار حائز اهمیت است و باید از سنین پایین مراقب آن ها بود.

داشتن دندان های یکدست و زیبا شاید در دوران قدیم رویا به نظر می رسید اما امروزه با پیشرفت علم در شاخه دندانپزشکی دیگر برای شما دندانی سالم و زیبا رویا نخواهد بود.

امروزه کلینیک های خوب دندانپزشکی انواعی از خدمات را برای ترمیم و زیبایی دندان ها ارائه می دهند و دندانپزشکان با جدید ترین متدهای روز دنیا زیبایی دندان را به شما ارائه می دهند.

لمینت دندان یکی از انواع درمان ها با هدف زیبایی است به اینصورت که، یک لایه یا پوسته‌ای از مواد دندانپزشکی است که بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و آنها را به فرم و شکل دلخواه بیمار تبدیل می‌کند.

برای آن دسته از افراد که در سنین پایین یا در هر دوره ای دارای دندان های شکسته شده اند و از ظاهر آن رنج می برند یا حتی دندان آنها تغییر رنگ دارد لمینت مناسبترین نوع درمانی برای آنها خواهد بود.

دیگر موردی که وجود دارد اگر دندان شما نامرتب باشد یا رنگ طبیعی خود را از دست داده باشد بر لبخند شما تاثیرگذار خواهد بود و احتمال اینکه شما از لبخند زدن بیزار شوید بسیار زیاد است و سعی می کنید در میان جمع ها صحبت کمتری داشته باشید یا لبخند نزنید.

در حال حاضر برای برطرف کردن این موضوع روش های زیادی در دندانپزشکی وجود دارد. یکی از این روش ها کامپوزیت دندان است. افراد با هدف زیبا سازی و مرتب نمودن دندان ها این روش را برای خود استفاده می کنند.

کامپوزیت دندان از جمله موادی است که در لمینت دندان بکار می رود و از ماده ای به نام رزین ساخته می شود. کامپوزیت همان ماده ای است که برای پر کردن دندان ها استفاده می شود.

کامپوزیت دندان را دندانپزشک به بر روی دندان شما قرار می دهد و شبیه به مجسمه سازی به آن شکل و فرم می دهد و نتیجه حاصل از این کار دندان های یکسان و مرتب و نزدیک به دندان های طبیعی است. ویژگی خوبی که کامپوزیت دندان دارد این است که احتیاج ندارد در لابراتورهای دندانپزشکی ساخته شود و مستقیم توسط دندانپزشک انجام می گیرد.

شما برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha