یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 313716

گوشت مرغ یکی از پرمصرف‌ترین انواع گوشت ها در جهان است و به طور معمول برای سالمندان و بیمارانی که به آن ها توصیه شده است گوشت قرمز کمتر مصرف کنند، جایگزین مناسبی است اما در صورتی که در شرایط مناسب و سالم نگهداری و آماده مصرف شود.

چگونه گوشت مرغ را با اطمینان مصرف کنیم؟

سلامت نیوز: گوشت مرغ یکی از پرمصرف‌ترین انواع گوشت ها در جهان است و به طور معمول برای سالمندان و بیمارانی که به آن ها توصیه شده است گوشت قرمز کمتر مصرف کنند، جایگزین مناسبی است اما در صورتی که در شرایط مناسب و سالم نگهداری و آماده مصرف شود.

توصیه سازمان استاندارد جهانی 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، سازمان استاندارد جهانی درباره دقت بیشتر در زمینه مصرف گوشت مرغ با اشاره به این که به دلیل  فرایند تولید گوشت مرغ ، آن‌ها مستعد رشد برخی میکروب‌ها می شوند، بنابراین توصیه می‌شود برای سلامتی حتما باید بعد از این‌که مرغ را خریداری کردید به صورت فریز درآورید  و بعد مصرف کنید، چرا که با فریز کردن گوشت مرغ تا 90 درصد عوامل مشکل ساز موجود در گوشت مرغ از بین می رود. 

 مصرف محدود احشا

قلوه و اندام‌های داخلی بدن مرغ به دلیل امکان تزریق مواد شیمیایی بهتر است  مصرف نشود. چنان‌چه همشهری آنلاین به گزارش از اسپوتنیک می نویسد:«خوردن مرغ بسیار محبوب است. با این حال همه نمی دانند که استفاده از بعضی قسمت های مرغ برای  مصرف خوب نیست . جالب است بدانید خطرناک‌ترین قسمت مرغ اندام‌های داخلی آن است.»سرگی اظهار‌ می‌کند: «اگر برخی از انگل‌ها وارد مرغ شود یا با برخی مواد شیمیایی در تماس باشد، اندام های داخلی قبل از هر چیز آسیب می‌بیند. به‌ طور معمول ایمن ترین قسمت مرغ سینه آن است.» 

 چگونگی پخت

به گفته  وی ، هنگام پخت و برای پاک سازی گوشت مرغ از مواد نامطلوب، استفاده از حداکثر عملیات حرارتی ضروری است. بنابراین  بهتر است دو بار مرغ را آب پز  کنید.اولین بار  چند دقیقه آب پز و آب گوشت را تخلیه کنید، سپس برای مدت طولانی  آن را بپزید،  به این ترتیب تا آن‌جا که ممکن است پخت آن ایمن می شود. سرخ کردن مرغ، پختن ، درست کردن خورش یا آب پز هم جداگانه  انجام شود.   

 اندام های داخلی بدن مرغ

وی خاطرنشان می‌کند: «مصرف اندام های داخلی مرغ های مزارع کشاورزی ترجیح داده می شود، اگرچه امکان دارد به‌نظر برخی از تولیدکنندگان مرغ لاغر مزرعه ای جذاب نباشد.»   

 ارزش غذایی گوشت مرغ

گوشت مرغ به اندازه گوشت گاو و گوشت گوسفند پروتئین دارد و بدون چربی است. یک سینه کامل مرغ 469 کالری دارد و برای محافظت از استخوان‌ها، عضلات، پوست، خون و سیستم ایمنی بدن دارای 58 گرم پروتئین است. همچنین 45 درصد کلسیم مورد نیاز روزانه بدن و علاوه بر آن آهن لازم برای انتقال اکسیژن به سلول‌ها را  تامین می کند. 

مزیت گوشت مرغ

مرغ مقادیر زیادی تریپتوفان دارد که یک اسید آمینه ضروری برای بدن است و موجب ترشح سروتونین می‌شود.   

مرغ و کلسترول

شواهد جدید این نظریه قدیمی را ثابت می‌کند که مرغ از نظر میزان کلسترول از  دیگر گوشت‌ها بهتر است. مطالعه اخیر نشان داده است که تمام گوشت‌ها با داشتن مقدار چربی اشباع، روی کلسترول بدن اثر می‌گذارد. یک سینه کامل مرغ 63 درصد کلسترول مورد نیاز روزانه را تامین می کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha