بر اساس نتایج تحقیقات دانشگاه کوئینزلند استرالیا، سطح اسیدهای چرب اشباع به‌طور غیرمنتظره‌ای در هنگام شکل‌گیری حافظه در مغز افزایش می‌یابد و راه جدیدی را در مورد چگونگی ایجاد خاطرات بیان می‌کند.

ثبت خاطرات جدید موجب افزایش اسیدهای چرب اشباع در مغز می‌شود

سلامت نیوز: بر اساس نتایج تحقیقات دانشگاه کوئینزلند استرالیا، سطح اسیدهای چرب اشباع به‌طور غیرمنتظره‌ای در هنگام شکل‌گیری حافظه در مغز افزایش می‌یابد و راه جدیدی را در مورد چگونگی ایجاد خاطرات بیان می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از نیوز، دکتر تریستان والیس  از آزمایشگاه پروفسور فردریک مونیر در موسسه مغز کوئینزلند (QBI)، اظهار کرد: به‌طور سنتی، اسیدهای چرب اشباع نشده برای سلامت و حافظه مهم تلقی می‌شوند، اما این مطالعه نقش غیرمنتظره اسیدهای چرب اشباع را برجسته می‌کند.

دکتر والیس گفت: «ما رایج‌ترین اسیدهای چرب را آزمایش کردیم تا دریابیم که با ایجاد خاطرات جدید در مغز میزان آنها چگونه تغییر می‌کنند.»

وی ادامه داد: به‌طور غیرمنتظره شاهد تغییرات سطح چربی اشباع شده در سلول‌های مغزی بودیم به‌ویژه اسید میریستیک که در روغن نارگیل و کره یافت می‌شود.

از لحاظ آشپزی، چربی‌های اشباع شده در دمای اتاق جامد و چربی‌های اشباع نشده به‌طور معمول مایع هستند.

مغز با داشتن ۶۰ درصد چربی، چرب‌ترین اندام بدن است که انرژی فراهم می‌کند و با ساختار خود به انتقال پیام بین سلول‌های مغز کمک می‌کند.

اسیدهای چرب، عناصر سازنده لیپیدها یا چربی‌ها محسوب می‌شوند و برای برقراری ارتباط بین سلول‌های عصبی حیاتی هستند زیرا به وزیکول‌های سیناپسی – کیسه‌های میکروسکوپی حاوی انتقال‌دهنده‌های عصبی- کمک می‌کنند تا با غشای سلول ترکیب شوند و پیام‌ها را بین سلول‌ها منتقل کنند.

شایان‌ذکر است، قبلا نشان داده‌ایم که وقتی سلول‌های مغز در یک جا با هم ارتباط برقرار می‌کنند، سطح اسیدهای چرب اشباع افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha