سه‌شنبه ۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 313861

بسیاری از افراد نمی‌دانند که چه آمادگی‌ها‌یی برای انجام تست کرونا باید داشته باشند و شرایطی که باید قبل از انجام تست رعایت کرد، چیست؟ در ادامه با ما همراه شوید تا توضیحاتی در مورد آمادگی‌های لازم برای انجام تست کرونا و هزینه تست کرونا ارائه داده و مطالب لازم در این زمینه را یادآوری کنیم.

آمادگی برای تست کرونا در منزل

سلامت نیوز: با شیوع کرونا و گسترس آن در کشورهای مختلف، متاسفانه بسیاری از مردم جهان به آن مبتلا شده و درصدی از آن‌ها نیز پس از ابتلا و شدت یافتن بیماری، جان خود را از دست داده‌اند. توصیه می‌شود که پس از مشاهده اولین علائم کرونا در خود، سریعا تست شوید تا از پیشرفت بیماری و انتشار آن جلوگیری کنید. بسیاری از افراد نمی‌دانند که چه آمادگی‌ها‌یی برای انجام تست کرونا باید داشته باشند و شرایطی که باید قبل از انجام تست رعایت کرد، چیست؟ در ادامه با ما همراه شوید تا توضیحاتی در مورد آمادگی‌های لازم برای انجام تست کرونا و هزینه تست کرونا ارائه داده و مطالب لازم در این زمینه را یادآوری کنیم.

شرایط انجام تست کرونا

دقیق‌ترین روش برای انجام تست کرونا، تست PCR است. این روش برای تشخیص ویروس، به مخاط حلق و بینی شما احتیاج دارد. مخاط باید شفاف و بدون تغییر رنگ و همچنین فاقد ذرات غذا باشد. برای دقیق‌تر بودن نتیجه تست PCR، یک ساعت قبل از انجام تست، شرایط زیر باید رعایت شود:

  • مایعات ننوشید (از جمله آب، چایی، قهوه، شربت و داروها و ...)
  • خوراکی نخورید.
  • دندان های خود را مسواک یا نخ دندان نکشید و از دهان شویه استفاده نکنید.
  • آدامس نجوید.
  • سیگار نکشید.

همچنین برای دقت بیش‌تر تست، می‌توانید دهان خود را با آب بشویید یا غرغره کنید. با این روش هرگونه تغییر رنگ مخاط دهان(مانند تغییر رنگ ناشی از نوشیدن قهوه) برطرف شده و تکه های کوچک غذا از دهان شما خارج می‌شود. این کار را حداقل یک ساعت قبل از آزمایش انجام دهید.

 چند روز پس از مشاهده‌ اولین علائم، تست کرونا دهیم؟

بهترین زمان برای انجام تست کرونا، چه زمانی است و چند روز بعد از مشاهده‌ی اولین علایم، می‌توانیم از درست بودن نتیجه‌ی تست کرونا مطمئن شویم؟

  • بهترین زمان برای انجام تست PCR
  • برای انجام تست پی سی آر یا تست تشخیص عفونی، بعد از مشاهده‌ی اولین علایم ویروس در بدن باید آزمایش دهید تا در صورت مثبت بودن در منزل خود قرنطینه شده و از انتشار ویروس جلوگیری کنید.
  • بهترین زمان برای انجام تست آنتی بادی
  • این تست از خون فرد گرفته می‌شود و نشان می‌دهد که آیا قبلا به این ویروس مبتلا شده‌اید یا خیر؟ در واقع این تست میزان آنتی بادی‌های شکل گرفته در بدن، برای مبارزه با ویروس کرونا را اندازه‌گیری می‌کند. زمان انجام این تست دو یا سه هفته بعد از مشاهده‌ی علایم اولیه‌ی ویروس است. افرادی که فکر می‌کنند به کرونا مبتلا نشده‌اند و یا در گذشته علائمی مبنی بر ابتلا نداشته‌اند‌، می‌توانند با انجام این آزمایش از ابتلای خود در گذشته به کرونا ویروس اطمینان پیدا کنند. کاربرد دیگر این تست، اطلاع از میزان آنتی بادی‌های موجود در بدن و مقاومت شما در برابر ابتلای مجدد است.

 چگونه تست کرونا در منزل بدهیم؟

با توجه به این که شیوع ویروس کرونا بسیار گسترده بوده و افراد می‌توانند از طریق هوای آلوده به این ویروس مبتلا شوند، بهتر است تست کرونا را در منزل خود انجام دهیم، تا از ابتلای سایر افراد پیشگیری کنیم. برای انجام تست در منزل، شما نیاز به انجام کار خاصی ندارید. جز اینکه با یک مرکز معتبر تماس گرفته و انجام تست خود را به افراد مطمئن بسپارید. فرد نمونه گیر بلافاصله بعد از دریافت نمونه، آن را به آزمایشگاه منتقل کرده و نتیجه را در سریع‌ترین زمان در اختیار شما قرار خواهد داد.

 انواع تست کرونا در منزل

افرادی که می‌خواهند تست کرونا را در منزل خود انجام دهند می‌توانند به دو روش تست را انجام دهند. تست کرونا در تهران ، کرج و حومه و همچنین شهر مشهد توسط مجموعه هوم‌کا، به دو روش تست پی سی آر (PCR) و تست آنتی بادی انجام می‌شود. یعنی هم از طریق بزاق دهان و هم از طریق خون، می‌توان نمونه را در منزل فرد دریافت کرد.

 هزینه تست کرونا در منزل

هزینه‌ای که بابت انجام تست کرونا در کرج ، تهران و مشهد دریافت می‌شود، بسته به مدت زمان دریافت نتیجه تست و نوع تست متفاوت است. مجموعه هوم‌کا مفتخر است که خدمات تست کرونا در منزل را با کمترین قیمت همراه با بهترین کیفیت به هموطنان عزیز ارائه دهد. در بسیاری از موارد نیز، قیمت خدمات این مجموعه از انجام خدمت در آزمایشگاه نیز پایین‌تر است.

علائم ابتلا به کرونا

آنچه در درجه اول اهمیت دارد، این است که بیمار تشخیص دهد که آیا علایم کرونا در وی وجود دارد یا خیر. علایم شایعی که برای اکثر افراد مبتلا وجود داشته است، شامل موارد زیر است:

  • احساس درد در قسمت‌های مختلف بدن
  • سردرد
  • اسهال و استفراغ
  • آبریزش شدید بینی
  • خستگی
  • تب و سرفه‌ی خشک
  • از دست دادن حس بویایی و چشایی

 چه افرادی نیاز به تست کرونا در منزل دارند؟

اگر هر کدام از علایم کرونا را مشاهده کردید، یا اینکه در یکی از نزدیکان شما فردی نتیجه‌ی آزمایشش مثبت شده است، لازم است شما نیز برای اطمینان، جهت انجام تست کرونا در منزل اقدام کنید. همچنین در صورتی که بخواهید در یک سمینار و یا مکان پر تجمع حاضر شوید، برای سلامتی سایر افراد تست را انجام دهید و پس از آن نیز، برای اطمینان از مبتلا نشدن خودتان، تست پی سی آر را دوباره انجام دهید. علاوه بر ان برای رفتن به سفر‌های خارج از کشور نیز، انجام تست کرونا ضروری می‌باشد که هر کدام از تست‌ها بسته به نیاز فرد، هزینه متفاوتی خواهد داشت.

 تست کرونا در منزل با هوم‌کا

ویروس کویید-۱۹ از جمله ویروس‌هایی است که با سرعت بسیار بالایی شیوع پیدا می‌کند. اینکه امکان انجام تست کرونا در منزل برای افراد ساکن در تهران، کرج و مشهد به وجود آمده، موجب شده تا انتقال از افراد مبتلا به افراد سالم در جامعه و در مسیر رفتن به پزشک، به حداقل برسد و همچنین برای بیمار نیز سختی‌های رفتن به مراکز درمانی را نداشته باشد. هزینه‌ای که بابت تست کرونا در منزل دریافت می‌شود نیز، طبق هزینه‌های اعلامی توسط وزارت بهداشت بوده و هیچ هزینه‌ی اضافی از شما دریافت نخواهد شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha