سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به تجربه سالیان طولانی واکسیناسیون حجاج و از سویی به جهت در اختیار داشتن ۱۶۰ مرکز درمان توانبخشی ، تا کنون سه بار اعلام آمادگی کرده است.

هلال احمر: برای تسریع واکسیناسیون تاکنون ۳ بار اعلام آمادگی کردیم

سلامت نیوز: سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر با توجه به تجربه سالیان طولانی واکسیناسیون حجاج و از سویی به جهت در اختیار داشتن ۱۶۰ مرکز درمان توانبخشی ، تا کنون سه بار اعلام آمادگی کرده است.


به گزارش سلامت نیوز، محمد حسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت ‌وگو با میزان در مورد واردات واکسن از سوی این سازمان گفت: هلال احمر نسبت به سایر دستگاه‌ها از ظرفیت استثنایی برای واردات واکسن برخوردار است اگرچه که این مهم با ریسک‌هایی همراه است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: اگرچه که این سازمان دست بالایی در واردات واکسن تا کنون داشته است، تنها در خرداد ماه تا پیش از انتخابات در حدود دو میلیون دوز واردات داشته ایم ،اما به طور کلی تهیه واکسن از مبادی رسمی و غیر رسمی، موضوع ریسک انتقال ارز، و سایر موضوعات چالش‌های مهم در این حوزه است.
 
قوسیان مقدم در ادامه در پاسخ به این سوال که باتوجه به توان و تجربه این سازمان در خصوص واکسیناسیون آیا اقدامی از سوی این سازمان در جهت تسریع این روند صورت گرفته است، گفت: در مورد واکسیناسیون نیز این سازمان سه بار با توجه به تجربه سالیان طولانی واکسیناسیون حجاج و از سویی به جهت در اختیار داشتن ۱۶۰ مرکز درمان توانبخشی به نهادهای موثر در این امر اعلام آمادگی کرده است.

قوسیان مقدم با تاکید بر اینکه واکسن‌های تولید داخل نیز وارد چرخه واکسیناسیون کشور شده است، گفت: ما کماکان در تلاش هستیم در کنار تولیدات داخلی برای تسریع روند واکسیناسیون به واردات نیز بپردازیم. از این رو تیم ما در این حوزه همچنان در حال رایزنی و فعالیت هستند.
 
سخنگوی جمعیت هلال احمر در پایان در مورد واکسیناسیون نیرو‌های هلال احمر گفت: تا به امروز در حدود نیمی از جمعیت این سازمان با اولویت امدادگران در قرنطینه مرز‌ها، امدادگران جاده‌ای و نیرو‌های درمانی سازمان واکسینه شده اند و نیرو‌های کادر مستقر در ساختمان اصلی نیز در اولویت بعدی  و در دستور کار واکسیناسیون قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha