یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

کاهش محسوس دما در نوار شمالی / رگبار و رعدوبرق در ۱۰ استان کشور

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بهد گزارش سلامت نیوز به نقل اتز میزان،کبری رفیعی  در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۵ روز آینده بیشتر مناطق کشور آسمانی صاف را دارند و جو آرام است. از امروز تا روز شنبه به دلیل نفوذ جریانت خنک شمالی بر روی نوار شمالی کشور به تدریج دمای هوا در این مناطق حدودا بین ۵ تا ۸ درجه کاهش پیدا می‌کند.


وی ادامه داد: طی ۵ روز آتی در جنوب کشور از جمله جنوب سیستان‌وبلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و مناطق جنوب شرق و شرق فارس به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید و موقتی رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: همچنین طی این مدت برای نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و از این رو احتمال خیزش گردوخاک در این مناطق وجود دارد.


رفیعی افزود: تا روز شنبه در بخش‌هایی از استان‌های سمنان، جنوب تهران، البرز، قزوین، قم، یزد، شرق اصفهان، مرکزی و بخش‌هایی از جنوب غرب پدیده غالب وزش باد شدید است که در مناطق مستعد منجر به ایجاد گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی می‌شود.


وی بیان کرد: در روز‌های پنجشنبه و جمعه برای استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل، شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز رگبار باران و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید و موقتی پیش‌بینی می‌شود.


این کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی ۳ روز آینده دریای خزر و شرق دریای عمان مواج هستند، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و در این شهر به ویژه در ساعات وزش باد رخ می‌دهد و حداکثر دمای آن به ۴۰ درجه می‌رسد و حداقل دمای پایتخت ۲۶ درجه بالای صفر گزارش شده است.


وی گفت: خنک مرکز استان امروز شهر کرد با دمای ۱۱ درجه بالای صفر است و گرمترین مرکز استان دیروز شهر اهواز با دمای حداکثر ۴۸ درجه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha