جمعه ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
کد خبر: 314747

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق تهران و ۱۶ استان دیگر طی امروز (جمعه ۲۵ تیر) و دو روز آینده خبر داد.

بارش باران در تهران و ۱۶ استان دیگر

سلامت نیوز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق تهران و ۱۶ استان دیگر طی امروز (جمعه ۲۵ تیر) و دو روز آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی سه روز آینده با توجه به گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، جمعه در برخی مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، زنجان، کردستان، همدان، قزوین، البرز، تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال استانهای کرمانشاه و مرکزی و ارتفاعات سمنان رشد ابر، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به آخرین خروجی مدل های هواشناسی، ادامه داد: از امروز تا یکشنبه در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی سیستان و بلوچستان و در برخی مناطق هرمزگان، کرمان و فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. همین شرایط امروز جمعه در برخی نقاط خراسان جنوبی و یزد و شنبه در یزد، خراسان جنوبی و شرق و شمال بوشهر و یکشنبه در خراسان جنوبی، یزد، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد و ارتفاعات چهار محال و بختیاری و دوشنبه در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال شرق هرمزگان رخ خواهد داد.

ضیاییان افزود: همین شرایط روز شنبه در برخی مناطق شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق اصفهان، شمال مرکزی و ارتفاعات تهران و سمنان و روز یکشنبه در برخی نقاط اردبیل، استانهای واقع در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی واقع در استانهای قزوین، البرز، تهران و سمنان رخ خواهد داد.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از امروز تا بعدازظهر شنبه دریای خزر مواج خواهد بود. همچنین از بعدازظهر جمعه و طی روزهای شنبه و یکشنبه نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود. از اوایل هفته آینده در سواحل دریای خزر به تدریج روند افزایش دما پیش بینی می‌شود.

وی همچنین این را هم گفت که از اواخر وقت روز یکشنبه سرعت وزش باد در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل افزایش یافته و در بعضی ساعات خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان سخنان خود درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا شنبه ( ۲۶ تیر ) قسمتی ابری، گاهی نیمه ابری با احتمال وزش باد شدید و بارش پراکنده با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای  ۳۵ درجه سانتیگراد و روز یکشنبه ( ۲۷ تیر ) صاف تا نیمه ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۴  وحداکثر دمای  ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha