وقتی جسد بی‌جان کوهنورد گمشده در نزدیکی کوه‌های زیاران در استان البرز پیدا شد، پزشکی قانونی علت مرگ او را خفگی اعلام کرد و این سرنخی بود برای کشف راز جنایتی خانوادگی.

همدستی دختر ۱۶ ساله و مادرش در قتل پدر

سلامت نیوز: وقتی جسد بی‌جان کوهنورد گمشده در نزدیکی کوه‌های زیاران در استان البرز پیدا شد، پزشکی قانونی علت مرگ او را خفگی اعلام کرد و این سرنخی بود برای کشف راز جنایتی خانوادگی.

به‌گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، ۲۸ خرداد ماه امسال مأموران پلیس شهرستان ساوجبلاغ در جریان گم شدن مردی جوان قرار گرفتند. همسر این مرد می‌گفت که شوهرش همیشه جمعه‌ها برای کوهنوردی از خانه خارج می‌شد و صبح آن روز هم برای کوهنوردی به شهرستان آبیک رفته اما با گذشت چندین ساعت از رفتنش، موبایلش خاموش است و خبری از او نیست.

با اظهارات این زن، تحقیقات مأموران برای یافتن کوهنورد گمشده آغاز شد تا این که خبر رسید جسد مردی حوالی شهرستان آبیک و نزدیکی کوه‌های زیاران پیدا شده است. او همان کوهنورد گمشده بود و در حالی‌ که احتمال می‌رفت هنگام کوهنوردی دچار حادثه شده، اما پزشکی قانونی اعلام کرد که روی گلوی او آثار خفگی مشاهده می‌شود و این مرد به قتل رسیده است.

نخستین مظنون، همسر مقتول بود. مأموران برای تحقیقات بیشتر به سراغ این زن رفتند و از او و دختر ۱۶ ساله‌اش تحقیق کردند اما تناقض‌گویی‌های مادر و دختر درباره مقتول و دلیل رفتن او از خانه، ظن مأموران را به آنها بیشتر کرد.

در این شرایط قاضی پرونده دستور بازداشت هردوی آنها را صادر کرد و این مادر و دختر تحت بازجویی قرار گرفتند تا این که به قتل پدر خانواده اعتراف کردند.

همسر مقتول گفت: شوهرم وضع مالی خوبی داشت اما هر وقت از او درخواست پول می‌کردم، مخالفت می‌کرد و حاضر نبود برای ما پولی خرج کند. این رفتار او، من و دخترم را اذیت می‌کرد تا این که تصمیم گرفتیم برای تصاحب اموالش او را به قتل برسانیم.

شب قبل از حادثه حدود ۲۰ قرص خواب در آب طالبی حل کردیم و وقتی شوهرم لیوان را سرکشید، به خواب رفت و بی‌هوش شد. فکر می‌کردیم همه‌چیز تمام است اما حوالی صبح متوجه شدیم که در حال به هوش آمدن است. برای همین طنابی برداشتیم و دور گردنش انداختیم و او را خفه کردیم. پس از آن جسدش را در صندوق‌عقب ماشینش گذاشتیم و به کوه‌های سمت زیاران منتقل و در آنجا رها کردیم.

به‌گفته سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، متهمان پس از اقرار به جنایت و بازسازی صحنه قتل راهی زندان شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha