معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با سرعتی که در واکسیناسیون در حال رخ دادن است زمان زیادی نمی‌گذرد تا شرایط آرام تر شود و قطعا تصمیم های گرفته شده باعث می‌شود به سرعت سیرصعودی این بیماری کاهش پیدا کند و مرگ و میر صفر شود.

با تسریع صورت گرفته در واکسیناسیون، سیر صعودی کرونا کاهش می‌یابد

سلامت نیوز:معاون درمان وزارت بهداشت گفت: با سرعتی که در واکسیناسیون در حال رخ دادن است زمان زیادی نمی‌گذرد تا شرایط آرام تر شود و قطعا تصمیم های گرفته شده باعث می‌شود به سرعت سیرصعودی این بیماری کاهش پیدا کند و مرگ و میر صفر شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، معاون درمان وزارت بهداشت در سفر دو روزه خود به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان به همراه دکتر یوسفی مدیرکل دفتر ارزیابی فناوری سلامت، تدوین استاندارد و تعرفه خدمات سلامت وزارت بهداشت از مراکز درمانی معین کرونا در تعدادی از شهرهای این دو استان بازدید کرد.


دکتر قاسم جان بابایی ابتدا با حضور در شهر خاش از بخش مراقبت های ویژه کووید-۱۹ بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر بازدید کرد. 
افتتاح بخش مراقبت های ویژه کودکان ( PICU) در بیمارستان امام خمینی(ره) خاش گام دیگری در تکمیل چرخه درمانی استان سیستان و بلوچستان بود که با حضور معاون درمان وزارت بهداشت صورت گرفت. این بخش با ۷ تخت ویژه و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال تکمیل، تجهیز و افتتاح شد.


جان بابایی در این بازدید گفت: سیستان و بلوچستان همچنان در صدر اولویت‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. از این‌رو تامین نیازهای این استان را معطل جابجایی های مدیریتی و فعالیت دولت جدید نخواهیم کرد و بر اساس اولویت فنی، برخی از این مسایل در دولت فعلی برطرف خواهد شد.
وی در ادامه این سفر دو روزه، از بیمارستان پاستور بم بازدید و از نزدیک روند ارائه خدمات به بیماران را مورد ارزیابی قرار داد.


معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه این بازدید گفت: تنها همراهی مردم می‌تواند در خروج ما از پیک پنجم موثر باشد و با سرعتی که در واکسیناسیون در حال رخ دادن است زمان زیادی نمی‌گذرد تا شرایط آرام تر شود و قطعا تصمیم های گرفته شده باعث می‌شود به سرعت سیرصعودی این بیماری کاهش پیدا کند و مرگ و میر صفر شود.


وی بیان کرد: مردم باید بدانند حتی اگر فردی واکسن هم زد نباید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار بگذارد و در تجمع ها و دورهمی‌های خانوادگی شرکت کند.
معاون درمان وزیر بهداشت درباره کمبود تخت در بیمارستان‌ها توضیح داد: در تمام دنیا  کشوری نبوده که درگیر بیماری کرونا شود و با کمبود تخت مواجه نشده باشد.


جان بابایی ادامه داد: ما در شهرستان بم کمبود تخت نداریم و مردم نگران این موضوع نباشند زیرا کادر درمان تمام توانشان را در مبارزه با این ویروس گذاشته اند.
وی تصریح کرد: باید به سمتی برویم که تولید بیماری نشود و هر سیستمی یک ظرفیتی دارد و اگر از حدی بالاتر برود سیستم پاسخگو نخواهد بود.
معاون وزیر بهداشت اظهارکرد: همچنین کشور ما برخلاف سایر کشورهای دنیا که مشکلات جدی در مبارزه با این ویروس پیدا کردند دچار آنچنان مشکل حاد نشده است.


وی سپس  با حضور در بیمارستان امام خمینی (ره) جیرفت و بیمارستان‌ ۱۲ فروردین کهنوج ضمن عیادت از بیماران و گفتگو با کادر درمان و تقدیر از خدمات شایسته ایشان به بررسی شیوه اجرای پروتکل های درمانی در این مراکز و کمبودها و چالش های موجود پرداخت.


معاون درمان با سفر به شهر کرمان از بخش های اورژانس، کرونا ۱ و ۲، بخش های عفونی و ای سی یو کرونا بیمارستان های افضلی پور و تامین اجتماعی پیامبر اعظم (ص) کرمان بازید و همچنین شیوه ارائه خدمات در کلینیک سرپایی و بخشهای پیوند بیمارستان افضلی پور را مورد ارزیابی قرار داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha