چهارشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 315375

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

بارش باران در ۱۳ استان کشور / هوا خنک می‌شود

سلامت نیوز:یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، فریبا گودرزی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: با ورود سامانه بارشی از سمت شمال و شمال غرب کشور از امروز تا جمعه برای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان و زنجان و همچنین بر روی ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران گاهی همراه با رگبار و رعد‌وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی ضمن اشاره به اینکه شدت بارش‌ها طی امروز و فردا در گیلان، مازندران و گلستان است، افزود: البته بارش‌ها تا یکشنبه هفته آتی ادامه دارد، اما از شدت آن‌ها کاسته می‌شود.


این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا آخر هفته در بخش‌هایی از شمال شرق، جنوب شرق و مرکز کشور باد و گردوخاک رخ می‌دهد، اظهار کرد: نوار شرقی به ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی با طوفان، گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا مواجه هستند.


گودرزی با اشاره به اینکه امروز علاوه بر نیمه شرقی برای جنوب غرب کشور استان‌های ایلام و خوزستان هم باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: از امروز تا آخر هفته هوا به طور میانگین در سطح کشور ۴ تا ۶ درجه خنک‌تر می‌شود که این کاهش دما در نوار شمالی محسوس‌تر و حدود ۸ تا ۱۲ درجه است.
وی ضمن بیان اینکه طی ۵ روز آینده شرق دریای عمان و از امروز تا پنجشنبه دریای خزر مواجه و متلاطم هستند، در خصوص آخرین وضعیت جوی تهران توضیح داد: آسمان تهران امروز صاف است و بعد از ظهر نیمه ابری می‌شود و در آن وزش باد رخ می‌دهد و بیشینه دمای پایتخت در ایستگاه مهرآباد به ۳۷ درجه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha