سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آمارها نشان می دهد که در برخی استانها ۶۰ درصد مردم برای تزریق واکسن کرونا مراجعه نکرده‌اند اما بیش از ۳۸ درصد واکسن زده اند.

رییسی: ۶۰ درصد مردم در برخی استان ها برای تزریق واکسن حضور نیافتند

سلامت نیوز:سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آمارها نشان می دهد که در برخی استانها ۶۰ درصد مردم برای تزریق واکسن کرونا مراجعه نکرده‌اند اما بیش از ۳۸ درصد واکسن زده اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، «علیرضا رئیسی» شنبه شب در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: به طور متوسط هم اکنون ۳۰ درصد افراد بالای ۵۵ سال به مراکز تزریق واکسن کرونا در استان های کشور مراجعه نکرده اند.


معاون وزیر بهداشت و درمان اظهار داشت: ویروس کرونا دلتا ۱۰ برابر ویروس ووهان چین قدرت سرایت پذیری دارد در حالی که هم اکنون در گروه های سنی مختلف در کشورمان برای زدن واکسن مراجعه نکرده اند و این در افزایش تعداد بیماران کرونایی در بیمارستان ها بسیار تاثیر گذار بوده است.


سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد : هم اکنون از ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان ها، ۹۰ نفر بیش از ۷۰ سال سن دارند و ممکن است از بین آنها فقط ۱۰ نفر واکسن زده باشند که آنهم مربوط به دوز اول واکسن کرونا است که ممکن است تزریق کرده باشند.


وی با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح کشور به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است، گفت: این ویروس در برخی از کشورهای جهان که واکسیناسیون آنها بسیار بیشتر از کشور ما بوده، باعث افزایش تعداد بیماران بستری در بیمارستان ها شده است.

رئیسی تاکید کرد: این در حالی است که هم اکنون متوسط بستری روزانه بیماران ما در بیمارستان ها به بیش از ۹ روز رسیده است و با افزایش تعداد مراجعین بیمار، علاوه بر افزایش مرگ و میر تخت برای بستری شدن بیماران دیگر کمتر شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: هم اکنون ۳۸۵ شهر کشور در شرایط قرمز و نارنجی قرار دارد و همه این شهرها در حال تولید بیماران کرونایی هستند و فقط در تهران بین ۸۳۰۰ تا ۸۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های شهر بستری هستند.

وی افزود: برای افزایش مکان بیشتری بیماران امروز دستور داده شده است که بخش های دیگری بیمارستان ها به پذیرش و بستری بیماران کرونایی اختصاص یابد و این در خسته شدن بیشتر کادر بهداشت و درمان در کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرها روردی بیمارستان ها را افزایش داده و مردم در این شرایط نباید به رستوران ها و سفر بروند چون رستوران ها محل نشست و حضور مردم است که باعث تکثیر بیشتر این بیماری می شود در حالی که تاکنون هیچ رستورانی تعطیل نشده و عده زیادی هم هر وقت خواستند به سفر رفتند.وی گفت : در تعطیلات هفته گذشته ۱۶۶ هزار خودرو به تهران عودت داده شده است اما بیش از ۱۷۰ هزار خودرو به سفر رفتند و اگر در هر ماشین ۳ نفر باشند تعداد مسافران به حدود ۵۰۰ هزار نفر می رسد که هر کدام آنها می توانند ۹ نفر را درگیر ویروس بیماری کرونا کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: برای مقابله با بیماری کرونا و قطع زنجیره آن باید بتوانیم با یک تعطیلی سفت و سخت، با هر کسی که از مقررات تخطی کند با آن مقابله شدید خواهد شد.وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی یادآور شد: این طرح همچنان در سطح شهرها در حال اجرا است و هم اکنون علاوه بر انجام تست، در زمینه بیماریابی کرونایی نیز در محلات فعال است.

رئیسی با اشاره به تعداد واکسن های وارده به کشور یادآور شد: هم اکنون ۲ میلیون واکسن کرونا وارد کشور شده و فردا نیز یک میلیون دوز واکسن وارد کشور می شود و تا آخر هفته ۳.۵ میلیون واکسن دیگر وارد کشور می شود و در نهایت تا پایان مرداد ماه سال جاری ۷ میلیون واکسن وارد کشور خواهد شد و هم اکنون در تهران افراد ۵۵ سال به بالا و در برخی از استانها افراد بالای ۵۰ سال سن با ثبت در سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا باید برای تزریق واکسن به مراکز تعیین شده که به افراد اعلام می شود، مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت : فردا واکسیناسیون عشایر ۱۸ سال به بالا تمام می شود و در جزایر جنوب کشور نیز همه افراد بالای ۱۸ سال سن واکسیناسیون خود را انجام داده اند ولی در برخی از استانها افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن مراجعه نمی کنند و ما مجبور می شویم افراد بیشتری را برای زدن واکسن فراخوان بدیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha