افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید در استان تهران و افزایش غلظت آلاینده «ازن» و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت ‌پایتخت طی امروز ‌(۲۰ مرداد) ‌پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد نسبتا شدید در استان تهران/ هوای مناطق پرتردد پایتخت برای گروه‌های حساس ناسالم می‌شود

سلامت نیوز:افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید در استان تهران و افزایش غلظت آلاینده «ازن» و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق ‌پرتردد ‌پایتخت ‌پایتخت طی امروز ‌(۲۰ مرداد) ‌پیش‌بینی می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی استان تهران طی ‌چهار روز آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات همراه با افزایش ابر و در بخش‌های جنوبی گاهی با وزش باد نسبتا شدید ‌پیش‌بینی می‌شود.
بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز (۲۰ مرداد ماه) کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی از افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر است.


این شرایط جوی طی روز ادامه خواهد داشت و تاحدودی پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند، همچنین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود. افزایش تدریجی تندی باد و رشد ناپایداری جوی تا اواخر وقت باعث کاهش غلظت ذرات معلق می‌شود و برقراری وضعیت قابل‌ قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.


کاهش تندی باد تا صبح فردا (۲۱ مرداد ماه) باعث افزایش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. عدم وزش باد مؤثر طی روز باعث تجمع آلاینده‌ها می‌شود، علاوه براین افزایش غلظت آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق را به دنبال خواهد داشت.


با تداوم این شرایط جوی تا شامگاه فردا (۲۱ مرداد ماه) همراه با افزایش ترافیک پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد، هرچند در ساعات پایانی بر تندی باد افزوده خواهد شد و تاحدودی پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد.


آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «دی‌اکسید نیتروژن» با میانگین ۸۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۹ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha