رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: هر اقدامی که بتواند سبب کاهش انتشار ویروس شود می‌تواند در کاهش لزوم ارجاع مردم به بیمارستان‌ها موثر باشد.

دو برابر ظرفیت اورژانسها بیمار خوابیده است/نباید ویروس منتشر شود

سلامت نیوز: رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: هر اقدامی که بتواند سبب کاهش انتشار ویروس شود می‌تواند در کاهش لزوم ارجاع مردم به بیمارستان‌ها موثر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، خسرو صادق نیت، در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار داشت: هر اقدامی که بتواند سبب کاهش اشاعه و انتشار ویروس شود می‌تواند در کاهش لزوم ارجاع مردم به بیمارستان‌ها مؤثر باشد.

وی ادامه داد: حتی اگر تعطیلی هم با هدف کاهش دورهمی و کاهش شیوع و انتقال کرونا صورت بپذیرد می‌تواند مؤثر باشد.

صادق نیت گفت: طبق پیش بینی‌های قبلی شرایط کشور در دو هفته گذشته می‌دانستیم که تعداد بیماران افزایش پیدا خواهد کرد زیرا نیاز مردم به بیمارستان و بستری شدن بیشتر شده بود و با افزایش نیاز به بستری نیاز به تخت ویژه و آی سی یو هم بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در اورژانس بیمارستان‌ها دو برابر ظرفیت بیمار خوابیده و در اورژانس دومی هم که تأسیس کردیم و باید ۱۰ تخت داشته باشد بالای ۲۰ نفر بیمار در خود جای داده و هنوز هم شاهد مراجعه مردم هستیم بخش‌های بیمارستان هم همگی پر هستند تعداد زیادی از بیماران هم منتظر ICU هستند.

صادق نیت این حجم از مراجعین و بستری‌ها در سال‌های اخیر را بی سابقه عنوان کرد و افزود: این در حالی است که بسیاری از بیماران را پس از تزریق دارو به منزل می‌فرستیم در غیر این صورت بیمارستان امام خمینی (ره) نیازمند ۱۲۰۰ تخت اضافه بود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، ترس از کرونا کمتر شده و این موضوع سبب شده تا بیماران غیر کرونایی به بیمارستان‌ها مراجعه و پیگیر بیماری خود شوند.

صادق نیت گفت: از آنجا که جواب تست pcr در ۳۰ تا ۴۰ درصد موارد منفی کاذب می‌شود اگر نتیجه تست ما مثبت باشد یعنی مبتلا هستیم اگر منفی شود باز هم باید به علائم رجوع کنیم این علائم هم باید بر اساس نظر پزشک معتمد هر اداره‌ای شناسایی و اعلام نظر شود در حال حاضر دیگر سرماخوردگی و آنفلوانزا نداریم و هر چه هست کرونا است پس اگر کسی علامتی داشت بهتر است با مشورت پزشک، خود را قرنطینه نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha