یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

استاندار اصفهان گفت: با شیوع موج پنجم کرونا، امسال در ایام محرم و به دستور ستاد کرونا دسته روی عزاداری نداریم.

امسال دسته روی عزاداری نداریم

سلامت نیوز:استاندار اصفهان گفت: با شیوع موج پنجم کرونا، امسال در ایام محرم و به دستور ستاد کرونا دسته روی عزاداری نداریم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا،عباس رضایی با ادای احترام به همه هیات های مذهبی، مسئولان برگزار کننده،مداحان و روحانیون اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود از همه مردم تقاضای داریم ضمن مواظبت از سلامتی خود و دیگران، آرامش و تندرستی خود را به خطر نیندازند.

وی افزود: بیمارستان های اصفهان بیش از این برای بستری تخت ندارد و مسائل متعددی برای ارائه خدمت وجود دارد که از همه عزاداران تمنا دارم دستور العمل های متعدد،مصوبات و بیانات رهبری را مد نظر قرار دهند.استاندار اصفهان تصریح کرد: ما مراسم عزاداری در فضای بسته نداریم و در خواست شده  مراسم عزاداری در فضای خنک شبانه باشد.وی تاکید کرد:ما امسال دسته روی عزاداری نداریم و انتظار داریم دستورالعمل مصوبات ستاد کرونا اجرا شود.

رضایی گفت:همچنین درخواست داریم خرج و مخارج ها و نذرها درجهت پیشگیری از کرونا باشد و برگزاری مراسم در فضای آزاد و بیش از ۱.۵ ساعت طول نکشد.وی تاکید کرد:مردم باید با یک عزم جدی در راستای پروتکل های بهداشتی مراسم سوگواری امسال را برگزار کنند.رضایی ادامه داد:به دستور رییس جمهور معوقات کادر بهداشت و درمان باید پرداخت شود که امیدواریم این امر به زودی محقق شود.

وی با اشاره به اینکه  واکسیناسیون با هر واکسنی باید سریعا انجام شود و از اصناف خواسته شده حداقل مراجعات را داشته باشیم و جدیت لازم برای رعایت پروتکل ها مد نظر قرار داده شود.استاندار اصفهان افزود:نگرانی ما برای کمبود تخت های بیمارستانی است و تلاش ما این است که کمتر بیمار بستری داشته و به وظیفه اخلاقی خود عمل کنیم.

ر اساس آخرین آمار و اطلاعات موجود، آمار کرونا روز به روز در اصفهان در حال افزایش است بطوریکه رسیدن تعداد بستری بیماران کرونایی به بیش از سه هزار نفر، بخش درمان استان را در مرز شکنندگی قرار داده است.


به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، در زمان حاضر حدود سه هزار و ۲۰۰ بیمار دارای علایم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و حدود ۴۰۰ نفر آنها بدحال هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha