داوود عسگری گفت: انتظار و مطالبه اصلی ما از وزیر کار، تامین امنیت شغلی کارگران وافزایش حقوق و رفاه کارگران و بازنشستگان است.

سلامت نیوز: داوود عسگری گفت: انتظار و مطالبه اصلی ما از وزیر کار، تامین امنیت شغلی کارگران وافزایش حقوق و رفاه کارگران و بازنشستگان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، داود عسگری (قائم مقام دبیراجرایی خانه کارگر شهرستان ری) گفت: قراردادهای موقت و سفید امضا لکه سیاهی بر پیشانی مسئولانی است که به بهانه اشتغال‌زایی این قراردادها را گسترش دادند.

این فعال کارگری با بیان اینکه سالهاست که امنیت شغلی کارگران نادیده گرفته می‌شود، گفت: هر دولتی که بر سر کار می‌آید وعده امنیت شغلی و افزایش رفاه کارگران و بازنشستگان را می‌دهد و آخرالامر هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی ادامه داد: امروزه بسیاری از کارگران قرارداد موقت هستند و همین امر باعث از بین رفتنِ امنیت شغلی آن‌ها شده به طوری که نمی‌توانند برای شغل خود آینده‌ای متصور شوند. کارفرما به راحتی می‌تواند کارگر را اخراج کند و کسی نمی‌تواند جلوی او بایستد.

عسگری با تاکید براینکه قراردادهای موقت راندمان کار کارگران را پایین می‌آورد، گفت: کارگری که نمی‌داند تا چه زمانی بر سر کار خود خواهد ماند و نگران اخراج شدن است، بهره‌وری پایینی دارد و نمی‌تواند آنگونه که باید دل به کار دهد.

او اظهار کرد: در کنار مشکلاتی که کارگران دارند، اشتغال هم کم است. یک نفر اخراج می‌شود و فرد دیگری جای او می‌آید و معمولا اینگونه نیست که شغل جدید ایجاد شود. خیلی از صنایع ما یا از بین رفتند یا تعطیل و نیمه تعطیل هستند. دولت می‌بایست فکری اساسی به حال رونق اشتغال کند.

او در خاتمه درباره کاهش درآمد کارگران بعد از بازنشستگی گفت: بازنشستگان امروز، کارگران دیروزند که در حال حاضر از وضعیت معیشتی خوبی برخوردار نیستند و به نوعی از زندگی جا مانده‌اند و قابل تامل اینکه مسئولان مدام از افزایش حقوق و دریافتی‌های آنان صحبت می‌کنند اما در عمل هیچ خبری نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha