سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس، با اشاره به معضل کمبود پزشک در مناطق محروم، خواستار توجه ویژه وزیر بهداشت دولت سیزدهم به تأمین پزشک متخصص در مناطق محروم شد.

معضل کمبود پزشک متخصص در مناطق محروم

سلامت نیوز:نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس، با اشاره به معضل کمبود پزشک در مناطق محروم، خواستار توجه ویژه وزیر بهداشت دولت سیزدهم به تأمین پزشک متخصص در مناطق محروم شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،کمال حسین پور، با اشاره به معضل کمبود پزشک در مناطق محروم، گفت: انتظار این است که وزیر بهداشت آینده به حوزه سلامت مناطق محروم توجه ویژه ای داشته باشد که برای انجام این کار باید به افزایش تخت بیمارستانی و پزشکان متخصص در مناطق محروم توجه کرد.


نماینده مردم سردشت و پیرانشهر افزود: در حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت وضعیت حضور پزشک متخصص اصلاً مناسب نیست و در هر رشته‌ای شاید یک پزشک متخصص بیشتر نباشد.


وی ادامه داد: در این شرایط اگر آن پزشک متخصص به مرخصی برود هیچ کسی نیست که جایگزین وی شود.
حسین پور افزود: در خصوص کاهش ظرفیت آزمون تخصصی در برخی از رشته‌ها همچون متخصص عفونی، عنوان کرد: این تعیین ظرفیت‌ها کارشناسی نشده است زیرا در شهرستان‌ها و مناطق محروم دسترسی به پزشک متخصص به شدت دچار مشکل است.


این نماینده مجلس در خصوص انتظاراتی که از وزیر بهداشت دولت سیزدهم دارد، خاطر نشان کرد: انتظار این است که وزیر بهداشت به سلامت مناطق محروم توجه ویژه ای داشته باشد که برای انجام این کار باید به افزایش تخت بیمارستانی و پزشکان متخصص در مناطق محروم توجه کرد.


حسین پور در پایان گفت: حوزه انتخابیه پیرانشهر و سردشت حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد اما ۵ پزشک متخصص دارد. در همین شهر متخصص بیهوشی ۴ ماه است به مرخصی نرفته و آخرین باری که ۱۰ روز به مرخصی رفت در شهر پزشک بیهوشی وجود نداشت. بر همین اساس حوزه انتخابیه بنده نیاز ویژه‌ای به پزشک متخصص دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha