میانگین غلظت آلاینده های هوای تهران هم اکنون بر روی عدد 96 قرار دارد و کیفیت هوا در آستانه آلودگی قرار دارد.

هوای تهران در آستانه آلودگی/افزایش غلظت آلاینده ازن

سلامت نیوز:میانگین غلظت آلاینده های هوای تهران هم اکنون بر روی عدد 96 قرار دارد و کیفیت هوا در آستانه آلودگی قرار دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده‌های هوای تهران هم اکنون بر روی عدد ۹۶ قرار دارد و کیفیت هوا در آستانه آلودگی قرار دارد. این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۲۰ قرار داشت و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود. 


پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح روز دوشنبه (۱۵ شهریور ۱۴۰۰) با آغاز ترافیک صبحگاهی کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. وزش باد مؤثر تا نسبتاً شدید در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند با احتمال گسیل گردوخاک از مناطق مستعد و همچنین با توجه به تولید و تجمع آلاینده ازن در ساعات بعدازظهر، کاهش کیفیت هوا در برخی نواحی دور از انتظار نخواهد بود. با کاهش نسبی تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه هم‌زمان با ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و به تبع آن کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. 


صبح روز سه‌شنبه (۱۶ شهریور ۱۴۰۰) آغاز تردد خودروها و کاهش تندی باد باعث افزایش غلظت ذرات معلق و تجمع آلاینده‌ها در مناطق پرتردد خواهد شد و انتظار می‌رود کیفیت هوا در این نواحی در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. حاکمیت جو نسبتاً آرام در طول روز تا حدودی شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، علاوه بر این با افزایش دما و حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن، در ساعات بعدازظهر بر غلظت این آلاینده افزوده خواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق کاهش پیدا خواهد کرد. کاهش تدریجی تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه همراه با افزایش تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق شده و بنابراین برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha