آیا می‌خواهید فشار خون خود را زیر نظر داشته باشید؟ آیا هر زمان که به پزشک برای آزمایش فشار خون مراجعه می‌کنید دچار استرس و نگرانی می‌شوید؟ اگر چنین است، آن اضطراب می‌تواند بر نتیجه تأثیر بگذارد. مطالعه‌ای در دانشگاه آکسفورد نشان داد بیمارانی که فشار خون خود را قبل از معاینه توسط پزشک عمومی، خود اندازه‌گیری کرده‌اند، تقریباً همیشه خواندن دقیق‌تری دارند. علاوه بر این، اندازه‌گیری فشار خون خود می‌تواند به شما در ردیابی تغییرات در طول زمان کمک کند. این می‌تواند حتی زندگی شما را نجات دهد. فشارخون بالا به مراتب بزرگ‌ترین علت بیماری‌های قلبی- عروقی است. اما همیشه علائم واضحی ندارد.

چگونه می‌توان بهترین دستگاه فشارخون را برای خود خریداری کرد؟

سلامت نیوز: آیا می‌خواهید فشار خون خود را زیر نظر داشته باشید؟ آیا هر زمان که به پزشک برای آزمایش فشار خون مراجعه می‌کنید دچار استرس و نگرانی می‌شوید؟ اگر چنین است، آن اضطراب می‌تواند بر نتیجه تأثیر بگذارد. مطالعه‌ای در دانشگاه آکسفورد نشان داد بیمارانی که فشار خون خود را قبل از معاینه توسط پزشک عمومی، خود اندازه‌گیری کرده‌اند، تقریباً همیشه خواندن دقیق‌تری دارند. علاوه بر این، اندازه‌گیری فشار خون خود می‌تواند به شما در ردیابی تغییرات در طول زمان کمک کند. این می‌تواند حتی زندگی شما را نجات دهد. فشارخون بالا به مراتب بزرگ‌ترین علت بیماری‌های قلبی- عروقی است. اما همیشه علائم واضحی ندارد.

اما با وجود انواع مختلف فشارسنج خانگی، چگونه می‌دانید کدام را بخرید؟ توصیه‌های برتر ما و همچنین مواردی را که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، بخوانید.

نکات لازم برای خرید دستگاه فشارسنج

آیا باید دستگاه دیجیتال بخرم یا دستی؟

دستگاه‌های دیجیتالی خودکار برای مصارف خانگی بهترین هستند زیرا خود می‌توانند هوا را پمپاژ کنند. که استفاده از آن‌ها را بسیار راحت‌تر از دستگاه‌های دستی خود می‌کند. برخی از دستگاه‌های اتوماتیک همچنین می‌توانند اطلاعات را برای ردیابی آسان در طول زمان در تلفن هوشمند یا رایانه شما بارگذاری کنند.

چقدر باید هزینه کنم؟

برخی از مانیتورهای فشارخون بیش از 4 میلیون تومان هزینه دارند. اما برای نتایج دقیق و ثابت نیازی به پرداخت مبلغ بالایی ندارید. در حقیقت، برخی از موارد خوب کمتر از یک میلیون تومان برای شما هزینه دارند. اگر بیش از این مبلغ را بپردازید، معمولاً ویژگی‌های بیشتری دریافت می‌کنید که خیلی هم مورد نیاز نیستند.

متداول‌ترین ویژگی‌ها چیست؟

یکی از ویژگی‌های مشترک، شاخص خطر است که در صورت فراتر رفتن میزان فشار خون از میزان توصیه شده، به شما هشدار می‌دهد. برخی نیز به شما در مورد بیماری‌های قلبی مانند آریتمی یا فیبریلاسیون دهلیزی (AFIB) هشدار می‌دهند. این‌ها هر دو بیماری هستند و علائم خارجی مشخصی ندارند. بنابراین این ویژگی می‌تواند نجات دهنده باشد.

اگر می‌خواهید نتایج روزانه خود را با پزشک خود به اشتراک بگذارید، توانایی جمع‌آوری و ذخیره قرائت می‌تواند مفید باشد. برخی از دستگاه‌ها می‌توانند برای چندین نفر خواندن را ذخیره کنند. مفید است اگر بیش از یک نفر در خانه شما وجود دارد که باید فشار خون خود را کنترل کند. هوشمندترین دستگاه‌ها از بلوتوث برای اتصال بی‌سیم به تلفن هوشمند یا رایانه شما استفاده می‌کنند، جایی که فشار خون شما می‌تواند با سایر داده‌های سلامتی مانند مصرف کالری، وزن، سطح فعالیت و غیره ترکیب شود.

چگونه می‌توانم مطمئن شوم که فشارخون من از نظر بالینی معتبر است؟

اگر می‌خواهید یک دستگاه فشار خون خریداری کنید که از نظر بالینی تأیید شده است، پیشنهاد می‌کنیم یکی از آن‌ها را که توسط اتحادیه اروپا و سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شده است انتخاب کنید. این بدان معناست که مانیتور مجبور است یک سری آزمایشات را پشت سر بگذارد تا مطمئن شود نتایج حتی با استانداردهای پزشکان کاملاً قابل اعتماد است.

چه موارد دیگری را باید در نظر گرفت؟

مطمئن شوید که کاف راحت است و به درستی جا می‌گیرد. در غیر این صورت قرائت دقیقی نخواهید داشت. اکثر دستگاه‌های اندازه‌گیری فشار خون دارای یک اندازه متوسط ​​هستند، اما اگر شما دارای بازوی بزرگ هستید یا بازوی شما بسیار باریک هست، ممکن است به سایز غیر استاندارد نیاز داشته باشید.

همچنین لازم به ذکر است که برخی از فشارسنج‌ها بسیار سریع‌تر از سایر دستگاه‌ها هستند. بسته به اینکه از چه مدلی استفاده می‌کنید، خواندن از چند ثانیه تا چند دقیقه طول می‌کشد. گذشته از عامل راحتی، اگر از انداز‌ه‌گیری فشار خون متنفر هستید؛ این نکته را باید در نظر داشته باشید.

در نهایت، بررسی کنید که آیا دستگاه فشارخون شما از باتری استفاده می‌کند یا به برق اصلی نیاز دارد: اکثر مدل‌ها از باتری استفاده می‌کنند. و این مبحث جای نگرانی ندارد.

بهترین دستگاه‌های اندازه‌گیری فشار خون برای خرید

  1. Omron Evolv: بهترین دستگاه فشار خون برای مصارف خانگی

Evolv گران است، اما Omron یکی از معتبرترین مارک‌های دستگاه فشارسنج در جهان است. و توسط اکثر پزشکان بسیار مورد احترام است. دستگاه سبک و جمع و جور است و هیچ لوله یا سیم آزار دهنده‌ای وجود ندارد زیرا صفحه به طور مستقیم به کاف پهن و راحت چسبانده شده است. شما به سادگی آن را در قسمت بالای بازوی خود قرار داده، Start را فشار داده و منتظر خواندن خود باشید. تنها دکمه دیگر اتصال بلوتوث است که به شما امکان می‌دهد از برنامه Omron برای ردیابی اندازه‌گیری‌ها و همگام‌سازی آن‌ها با سایر داده‌های سلامتی استفاده کنید. حتی اگر از برنامه استفاده نمی‌کنید، ما فکر می‌کنیم این دستگاه سریع، بی صدا، دقیق و بصری هنوز ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

2.Beurer BM55: بهترین دستگاه اندازه‌گیری فشارخون با خواندن آسان

این دستگاه کاملاً جمع و جور است. در عین حال صفحه نمایش آن بزرگ است. به خوبی روشن شده است و فوق‌العاده آسان برای خواندن است. و از آن‌جایی که تا 60 مورد برای دو نفر ذخیره می‌شود، برای زوج‌هایی که می‌خواهند وضعیت خود را در طول زمان ببینند خوب است. تنظیم و اندازه‌گیری فشار خون و ضربان نبض آسان است. کاف به سرعت و به راحتی متورم می‌شود و نتایج دقیقی را ارائه می‌دهد و همچنین دارای هشدار نامنظم ضربان قلب است.

3. Pangao PG800-B36: بهترین دستگاه اندازه‌گیری فشارخون با قابلیت سخنگو

صفحه نمایش LCD دستگاه فشارخون پانگائو بسیار بزرگ بوده و خوانش را بسیار آسان می‌سازد. قابلیت ذخیره‌سازی 90 اندازه‌گیری، امکان فراهم سازی تقویم مناسبی را برای ارائه به پزشک فراهم می‌نماید. این دستگاه دارای خاموشی خودکار بوده و در مصرف انرژی دستگاه صرفه‌جویی می‌نماید. شما می‌توانید با هزینه بسیار مطلوب، دستگاهی عالی تهیه نمائید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha