معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه خانواده بیماران کرونایی برای دریافت داروی «اکتمرا» (Actemra) اصرار نکنند، گفت: اکتمرا از جمله داروهایی است که اکنون برای بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا با درگیری بالای ریه تجویز می‌شود.

خانواده بیماران کرونایی برای دریافت داروی «اکتمرا» اصرار نکنند

سلامت نیوز: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه خانواده بیماران کرونایی برای دریافت داروی «اکتمرا» (Actemra) اصرار نکنند، گفت: اکتمرا از جمله داروهایی است که اکنون برای بیماران بستری مبتلا به ویروس کرونا با درگیری بالای ریه تجویز می‌شود.  


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر قباد محمدی اعلام کرد: برای تصمیم گیری در مورد استفاده از این دارو برای بیمار، چهار تن از متخصصان استان از طرف رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه تعیین شده اند که با تایید ۲ نفر از این افراد، دارو برای بیمار تجویز می‌شود.


وی افزود: در بسیاری موارد خانواده ها برای دریافت این دارو به متخصصان اصرار می کنند که باتوجه به عوارض بسیار شدید این دارو، تقاضا داریم تجویز این دارو را بر عهده کمیته ذکر شده بگذارند.


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اصرار بیجا و دریافت این دارو برای بیمارانی که به‌ تشخیص متخصصان پیش گفته نیازی به آن ندارند، باوجود تحمیل مبلغ ۵۲ میلیون ریال به خانواده ها، منجر به مضرات و عوارض شدیدی برای این بیماران می‌شود.حدود یک سال پیش خبر استفاده از داروی اکتمرا برای افرادی که دچار بیماری کرونا شده اند در فاز وخیم بیماری امیدهایی را برای درمان این بیماری ایجاد کرده است. امروزه این دارو به عنوان یکی از درمان های رسمی در فاز حاد بیماری کرونا شناخته شده و در ایران با نام تجاری «تمزیوا» تولید می‌شود.هم‌اکنون یک هزار و ۵۶۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و ۵۷ بیمار اینتوبه (لوله‌گذاری نای) هستند.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۲۵۵ نفر رسیده است.براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، از امروز چهاردهم شهریور ماه شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، اسلام‌آبادغرب، صحنه، هرسین، کرمانشاه، جوانرود، کنگاور، سنقروکلیایی سرپل‌ذهاب، روانسر و قصرشیرین در وضعیت قرمز، شهرستان‌های دالاهو و ثلاث باباجانی هم در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha