یک فعال محیط زیستی در استان آذربایجان شرقی، با انتقاد از عملکرد "ستاد احیای دریاچه ارومیه"، خواستار تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد این ستاد شد.

درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد "ستاد احیای دریاچه ارومیه" توسط مجلس

سلامت نیوز: یک فعال محیط زیستی در استان آذربایجان شرقی، با انتقاد از عملکرد "ستاد احیای دریاچه ارومیه"، خواستار تحقیق و تفحص مجلس از عملکرد این ستاد شد.

 

به گزارش سلامت نیوز، احمد بایبوردی در توییتی نوشت:« به عنوان یک شهروند درخواست تحقیق وتفحص از عملکرد 8 ساله ستاد احیای دریاچه ارومیه را دارم. اکنون حجم موجود، 3 میلیارد متر مکعب است و 18 هزار مترمکعب کسری ورودی آب داریم. لطفا روشنگری گردد اعتبارات هزینه ای، عمرانی و پژوهشی ستاد در کدام محل ها خرج شده ؟ مدیران در هر وضعیتی باید پاسخگو باشند.»

 

دریاچه ارومیه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد. براساس آمارهای بین‌المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد. پس از آن ستادی تشکیل شد تا این دریاچه را احیا کرده و طی 10 سال، تراز اکولوژیک آنرا به نقطه نرمال برساند.

 

برنامه و عملکرد این ستاد بارها از سوی منتقدان مورد نقد قرار گرفته است و چندی پیش نیز طرح تحقیق وتفحص از سوی مجمع نمایندگان آذربایجان غربی امضا شده و در نوبت دستور کار جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت تا در صورت تصویب، به صحن علنی رفته مورد بررسی قرار گیرد؛ اما تاکنون نتیجه این بررسی ها به طور مدون و قانونمند پیگیری، منتشر و جمعبندی نشده است.

 

گفته می شود تا امروز در حدود 15 هزار میلیارد تومان برای اجرای پروژه های احیای دریاچه ارومیه هزینه شده؛ با این همه هر روز حجم و وسعت دریاچه ارومیه کوچک تر شده و خشک تر می شود. افکار عمومی می خواهد بداند چرا پول های کلانی که از جیب بیت المال و بودجه عمومی صرف شد به نتیجه نرسید؟  و جز مقطعی کوتاه که تراز آن افزایش داشت- البته با یاری نزولات جوی، بقیه پول ها چه شد؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha