دکتر سوجیت سینگ، مدیر مرکز ملی کنترل بیماری‌های هند (NCDC) اظهار کرد: پاندومی (همه‌گیری) کووید-۱۹ ممکن است در ۶ ماه آینده به یک بیماری اندمی (بومی) تبدیل شود. به این معنی که این بیماری همچنان غالب است اما شدت آن کمتر و مدیریت آن آسان‌تر خواهد شد.

احتمالا تا ۶ ماه آینده پاندمی کووید-۱۹ به اندمی تبدیل خواهد شد

سلامت نیوز:دکتر سوجیت سینگ، مدیر مرکز ملی کنترل بیماری‌های هند (NCDC) اظهار کرد: پاندومی (همه‌گیری) کووید-۱۹ ممکن است در ۶ ماه آینده به یک بیماری اندمی (بومی) تبدیل شود. به این معنی که این بیماری همچنان غالب است اما شدت آن کمتر و مدیریت آن آسان‌تر خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سینگ در مصاحبه با NDTV  گفت: «این همه‌گیری بسیاری از پیش بینی‌های ما را زیر پا گذاشته است اما در ۶ ماه آینده به وضعیت بومی بیماری نزدیک می‌شویم و اگر مرگ‌ومیر و شیوع بیماری کنترل شود، می‌توانیم بیماری را مدیریت کنیم.»


به گزارش نیوز، لازم‌به ذکر است، چندین کارشناس دیگر نیز پیش‌بینی‌های مشابهی در مورد ویروس کرونا ارائه کرده‌اند.


اندمیک
زمانی که گفته شود بیماری اندمیک شده یعنی دائما وجود دارد اما محدود به جمعیت یا ناحیه خاصی است و باعث شیوع مکرر در آنجا می‌شود. به گفته کارشناسان، شیوع این بیماری همچنان قابل پیش‌بینی است و نمونه رایج بومی مشابه، ویروس آنفلوآنزای فصلی است. نمونه‌های دیگر شامل آبله مرغان و مالاریا می‌باشند که در بسیاری از کشورها شایع هستند.


سازمان بهداشت جهانی
پیش از این، دانشمند سازمان بهداشت جهانی طرح مشابه‌ای ارائه کرده بود، دکتر سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت: ممکن است وارد مرحله ای از بیماری بومی شویم که در آن سطح انتقال، پایین یا متوسط ‌باشد اما شاهد انواع رشد ویروس مانند چند ماه پیش نیستیم.


وضعیت هند
هند طی هفته گذشته شاهد کاهش موارد روزانه ابتلا به کووید-۱۹بوده است. در زمان نگارش این خبر، هند ۳۰هزار و ۵۷۰ عفونت جدید و ۴۳۱ مرگ را اعلام کرده است. عفونت‌ها عمدتا در منطقه کرالا گزارش شده است و ۶۰ تا ۷۰ درصد  از کل موارد روزانه را تشکیل می‌دهند حتی زمانی که همه‌گیری در اکثر ایالت‌ها فروکش کرده باشد.


واکسیناسیون
هند از آغاز برنامه واکسیناسیون خود در ژانویه امسال، بیش از ۷۵ کرور (کرور هند برابر با ۱۰۰ لک یا ۱۰میلیون) دوز تجویز کرده است. تقریبا ۴۲ درصد افراد حداقل یک دوز واکسن دریافت کردند و بیش از ۱۳ درصد افراد کاملا واکسینه شده‌اند. با نرخ فعلی، ۴۳ درصد از جمعیت این کشور تا ماه دسامبر تحت پوشش قرار خواهند گرفت. هند هدف خود را تلقیح همه بزرگسالان تا پایان سال قرار داده است.


موج سوم
موج سوم این بیماری همه‌گیر بین سپتامبر و اکتبر به هند وارد می‌شود. با این حال، کارشناسان می‌گویند ممکن است به شدت موج دوم ویرانگر نباشد. دکتر سینگ گفت: فقط یک نوع جدید نمی‌تواند موج سوم را ایجاد کند و عامل ترکیبی از رفتار و آنتی‌بادی‌ها در این موج دخیل خواهند بود و علت نگرانی به دلیل برگزاری جشنواره‌های فصلی در این زمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha