در حالی که انتقاداتی نسبت به عملکرد سازمان جنگل‌ها به منظور هماهنگی اعزام بالگرد هنگام وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع مطرح است، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، با اشاره به اضافه شدن هفت ‍‍پایگاه اطفای حریق نسبت به سال گذشته گفت: در زمینه تامین و اعزام بالگرد به مناطقی که دچار حریق شده‌اند، مشکلی نداریم.

مشکلی برای تامین و اعزام بالگرد به اراضی دچار حریق نداریم

سلامت نیوز:در حالی که انتقاداتی نسبت به عملکرد سازمان جنگل‌ها به منظور هماهنگی اعزام بالگرد هنگام وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع مطرح است، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری، با اشاره به اضافه شدن هفت ‍‍پایگاه اطفای حریق نسبت به سال گذشته گفت: در زمینه تامین و اعزام بالگرد به مناطقی که دچار حریق شده‌اند، مشکلی نداریم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،سرهنگ رضا اکبری ، با بیان اینکه سال گذشته ۱۲ ‍‍پایگاه اطفای حریق در کشور وجود داشت، اظهار کرد: اکنون ۱۹ ‍‍پایگاه اطفای حریق و ۲۹ بالگرد در نقاط بحرانی و استان‌هایی که بیشتر دچار حریق جنگلی می‌شوند، در اختیار داریم که ظرفیت بسیار خوبی است و کمتر کشوری از چنین ظرفیتی در حوزه ناوگان اطفای حریق و امکانات بسیار خوب در این زمینه برخوردار است.


وی در ادامه گفت: با وزارت دفاع تفاهمنامه خرید خدمات ‍‍پرواز امضا کرده‌ایم. به همین جهت از ظرفیت نیروهای مسلح در این زمینه برخورداریم همچنین از ظرفیت هلال احمر نیز برای اطفای حریق جنگل‌ها استفاده می‌کنیم بنابراین در زمینه تامین و اعزام بالگرد به مناطقی که دچار حریق شده‌اند، مشکلی نداریم و جزو کشورهای معدودی هستیم که از چنین امکانات وسیعی در این زمینه برخوردار است.


فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها افزود: با توجه به امکاناتی که در زمینه اطفای هوایی حریق در اختیار داریم، درصورت گسترش آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع یک استان می‌توانیم از سایر استان‌ها ‍‍پشتیبانی عملیاتی بکنیم. در آتش‌سوزی تنگ هایقر استان فارس که منجربه شهادت عشایر غیور منطقه شد از حدود ۱۰ بالگرد برای هلی‌برد و جابه‌جایی نیروها و اطفای حریق استفاده کردیم.


اکبری در پایان در ‍‍پاسخ به انتقادات مطرح شده نسبت به تاخیر در اعزام بالگرد هنگام حریق جنگل‌ها و مراتع اظهار کرد: در برخی استان‌ها تا بالگرد آماده ‍‍پرواز شود و به نقطه مورد نظر برسد حداقل ۴۰ دقیقه زمان می‌برد و این مساله منجربه گسترش حریق می‌شود. با این حال ما تلاش کرده‌ایم هنگام حریق‌های مرتعی و جنگلی به‌صورت میانگین بالگرد را در نهایت تا دو ساعت به هر نقطه‌ای که دچاری آتش‌سوزی شده اعزام و عملیات اطفای حریق انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha