سه‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴
کد خبر: 318045

یک متخصص دندانپزشک گفت: مراجعه به دندانپزشک در دوران کرونا تنها در موارد اضطراری توصیه می‌شود.

مراقبت‌های دندانپزشکی در دوران کرونا

سلامت نیوز:یک متخصص دندانپزشک گفت: مراجعه به دندانپزشک در دوران کرونا تنها در موارد اضطراری توصیه می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی محاوری، متخصص دندانپزشک با حضور در برنامه مادر، کودک، تندرستی اظهار کرد: روزانه حداقل ۲ بار مسواک زدن قبل و بعد از خواب و حداقل یک بار نخ دندان قبل از خواب به همه افراد توصیه می‌شود تا از پوسیدگی دندان جلوگیری شود.


او با اشاره به اینکه کودکان و خردسالان به علت نداشتن مهارت در استفاده از مسواک و نخ دندان احتیاج به کمک و راهنمایی افراد بزرگسال دارند افزود: مراجعه بیماران در شرایط ضروری و اورژانسی باید با مدنظر قرار دادن شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شود تا بتوان کادر درمان و بیمار را تا حد امکان از انتقال بیماری محافظت کرد.


این متخصص دندانپزشک با اشاره به اینکه باید اطمینان حاصل کنیم که وسایل کاملا استریل و یکبار مصرف هستند، ادامه داد: همه سطوح قبل و بعد از درمان به وسیله محلول‌های ضدعفونی باید تمیز شود، قبل از شروع درمان، دندان پزشک در صورت امکان از دهانشویه ضد عفونی کننده مثل آب اکسیژنه یک درصد برای شستشوی دهان بیمار باید استفاده کند و بعد از درمان موارد توصیه شده جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مانند رعایت فاصله گذاری اجتماعی شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها نیز توصیه می‌شود.


محاوری تصریح کرد: در صورت لزوم از رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا خودداری کنید، قبل از اینکه درمان پیچیده‌تر و پر هزینه‌تر شود و یا اینکه دندان غیرقابل درمان شود با رعایت تمامی نکات بهداشتی به دندان پزشک باید مراجعه کرد.


او افزود: گره خوردن دندان درد و دوران کرونا با یکدیگر می‌توان یک چالش اساسی برای هر فرد باشد، رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا تنها در موارد اضطراری که به بدتر شدن شرایط و یا ناتمام ماندن درمان منتهی شود نیز توصیه شده است.


ایت پزشک متخصص تصریح کرد: در پاسخ به این سوال که آیا رفتن به دندانپزشکی در دوران کرونا خطرناک است باید گفت که در مطب دندانپزشک با افراد زیادی در ارتباط خواهید بود و کادر درمان به شما نزدیک‌تر می‌شوند. بنابراین  در مراجعه حضوری حتما باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha