یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 318509

یکی از مشکلات بزرگ خانم‌هایی که کودک نوزاد دارند و در حال شیردهی هستند این است که چه غذایی بخورند تا برای کودک مضر نباشد و تاثیر منفی بر سلامت نوزاد نداشته باشد.در ادامه بایدها و نبایدهای غذایی دوران شیردهی مادران را به شما معرفی خواهیم کرد.

بایدها و نبایدهای غذایی دوران شیردهی

سلامت نیوز:یکی از مشکلات بزرگ خانم‌هایی که کودک نوزاد دارند و در حال شیردهی هستند این است که چه غذایی بخورند تا برای کودک مضر نباشد و تاثیر منفی بر سلامت نوزاد  نداشته باشد.در ادامه بایدها و نبایدهای غذایی دوران شیردهی مادران را به شما معرفی خواهیم کرد. 

ماهی

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از روزنامه خراسان ،ماهی منبع خوبی از پروتئین است. برخی از انواع ماهی ها مانند ماهی آزاد و ماهی تن به شماامگا 3 می دهند که بدن شما به  عنوان مادر به آن نیاز دارد.می توانید هفته ای دو بار غذاهای دریایی بپزید اما باید در انتخاب نوع ماهی دقت کنید زیرا بعضی از آن‌ها دارای جیوه هستند، انواع کم جیوه مانند  ماهی تیلاپیا و قزل‌آلا را انتخاب کنید.

 غذاهای ادویه دار و تند

سس تند دوست دارید؟ خوردن سس تند در زمان شیردهی مشکلی ندارد اما اگر نوزاد شما  دچار کولیک است و هر بار که روی پیتزای خود پودر فلفل قرمز می پاشید اسهال می شود ، باید خوردن غذاهای ادویه‌دار و تند را کم کنید.

 چای

نوشیدن چای هرچقدر هم لذت بخش باشد و حال شما را خوب کند، معایبی دارد. چای کافئین دارد که می تواند بر خواب شما و نوزادتان تأثیر بگذارد.همچنین ممکن است جذب آهن را برای بدن شما  کمی دشوار کند.حواس تان باشد اگر چای  می‌نوشید ، سعی کنید هنگام خوردن غذاهای غنی از آهن مانند گوشت بدون چربی ، سبزی های تیره و برگ‌دار  و غلات صبحانه غنی شده آن را میل نکنید. 

کلم بروکلی ، کلم و  لوبیا

متهمان درجه اول در نفخ نوزاد، لوبیا ، کلم بروکلیکلم و جوانه ها هستند.نفخ و آروغ زدن  برای نوزاد  طبیعی است اما اگر کودک شما  زیادی نفخ می‌کند یا قولنج دارد باید حتما چند هفته از خوردن این نوع  غذاها خودداری کنید. 

شیر

به ندرت ممکن است با خوردن شیر  مشکلی پیدا کنید اما ببینید کودک شما  در برابر خوردن شیر چگونه واکنش نشان می‌دهد.در صورت بروز مشکلات پوستی ، مشکل تنفسی بعد از شیردهی یا علایم دیگر ، حتما به پزشک متخصص اطفال اطلاع دهید.

 نعناع ، جعفری و مریم گلی

 این سبزی ها پر از طعم و بو هستند اما برخی از گیاهان ممکن است بر میزان تولید شیر توسط بدن شما تأثیر بگذارند. به عنوان مثال خوردن مقدار زیادی جعفری می تواند شیردهی را  کم کند. همچنین مصرف زیاد مریم گلی و نعناع ممکن است میزان شیر شما را کاهش دهد. برای برخی از مادران شیرده ، حتی خمیر دندان نعناعی و آب نبات با طعم نعناع  هم در شیردهی  مشکل ایجاد می‌کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha