میکرونیدلینگ و میکرودرم دو روش مختلف برای مراقبت و جوانسازی پوست هستند که هر کدام به شیوه ای متفاوت و برای کاربردی خاص انجام می شوند. میکرودرم بر روی سطح پوست انجام می شود و پوست را پاکسازی می کند. اما میکرونیدلینگ با تحریک پوست موجب بازسازی و در نتیجه جوانسازی پوست می شود. بنابراین این که کدام روش بهتر است بستگی به نیاز پوستی شما دارد.

میکرونیدلینگ یا میکرودرم، کدام بهتر است؟

سلامت نیوز: میکرونیدلینگ و میکرودرم دو روش مختلف برای مراقبت و جوانسازی پوست هستند که هر کدام به شیوه ای متفاوت و برای کاربردی خاص انجام می شوند. میکرودرم بر روی سطح پوست انجام می شود و پوست را پاکسازی می کند. اما میکرونیدلینگ با تحریک پوست موجب بازسازی و در نتیجه جوانسازی پوست می شود. بنابراین این که کدام روش بهتر است بستگی به نیاز پوستی شما دارد.

در ادامه با توضیح هر کدام از این روش ها به شما کمک خواهیم کرد تا با انتخاب بهترین روش، پوستی زیبا تر داشته باشید.

میکرونیدلینگ چیست؟

میکرونیدلینگ در اصل تحریک پوست به وسیله تعداد زیادی سوزن است. این سوزن های بسیار ریز میکروکانال هایی  را در بخش اپی درم و درم پوست ایجاد می کنند. میکرونیدلینگ یکی از روش های بسیار تاثیرگذار بر کاهش اثرات پیری پوست و همچنین پیشگیری از پیری پوست است. این روش به عنوان روشی کلینیکی و محبوب در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار
می گیرد. این روش به دو صورت دستی و با دستگاه مختص میکرونیدلینگ انجام می گردد. روش دستی تاثیری بسیار جزئی تر از میکرونیدلینگ صورت با دستگاه بر جوانی پوست برجای می گذارد. در این روش جوانسازی پوست از اعمال فشار تعداد زیادی سوزن بسیارریز بر پوست استفاده
می گردد. ورود این سوزن ها در میکرونیدلینگ صورت به داخل پوست موجب تحریک کلاژن سازی در پوست می گردد. در کنار افزایش کلاژن سازی، افزایش خونرسانی به پوست صورت تاثیر بسیار زیادی بر جوانسازی و برگشت شادابی پوست دارد.

در کنار مکانیسم عمل سوزن های دستگاه میکرونیدلینگ، استفاده از یکسری سرم های تقویتی کار جوانسازی پوست را به خوبی تقویت می کند. این سرم ها و کرم های تقویتی استفاده شده در این روش بنابر احتیاجات پوست صورت انتخاب می شوند. این امر سبب تاثیرگذاری دو چندان روش میکرونیدلینگ صورت می گردند.

نحوه عملکرد میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی نسبتا نوین برای درمان مشکلات پوستی و جوانسازی پوست به شمار
می رود. از این روش جوانسازی برای از بین بردن اسکار آکنه، لک های مختلف پوستی، رفع چین و چروک، درمان ترک های پوستی و غیره استفاده می گردد. در زمان انجام میکرونیدلینگ از پن حاوی تعداد مشخصی سوزن با قطر مشخص و قابل کنترل استفاده می شود. پن میکرونیدلینگ با وارد آوردن ضربه های مشخصی که توسط اپراتور حرفه ای کنترل می شوند، کانال هایی با طول حداکثر 3 میلیمتر در پوست ایجاد می کنند. کانال های ایجاد شده در این روش قابل مشاهده نیستند اما به دلیل اثربخشی عمیقی که دارند، تاثیرات چشمگیری در روند درمان مشکلات پوستی برجای می گذارند.

کانال های ایجاد شده در روند درمانی میکرونیدلینگ موجب تحریک پوست و تولید فاکتورهای جوانساز پوستی نظیر کلاژن  و الاستین می گردند.

میکرودرم چیست؟

میکرودرم یا میکرودرم ابریژن روشی غیر تهاجمی برای از بین بردن لایه شاخی پوست و کمک به پوست برای تولید کلاژن است. در این روش با استفاده از دستگاهی خاص نوعی کریستال یا الماس بسیار ظریفی با سطح پوست تماس داده می شود. این کریستال ها موجب ایجاد خراش های بسیار ظریفی در سطح پوست می شوند. در زمان پخش کریستال ها بر روی پوست دستگاه میکرودرم با مکش خاصی این کریستال ها را از سطح پوست جمع آوری می کند. همین مکش خود به طور غیر مستقیم در افزایش خونرسانی به پوست کمک می کند.

میکرودرم چگونه به بهبود پوست کمک می کند؟

این روش با لایه برداری دقیق پوست، به جوان شدن و همچنین رفع ایرادات پوست کمک قابل توجهی می کند. اصل و اساس کار دستگاه میکرودرم، برداشتن سلول های لایه شاخی پوست است. این سلول ها با تجمع خود مانند یک سد بتنی عمل کرده و پوست جوان و تازه را در زیر خود دفن می کنند. از طرفی دیگر هر چقدر پوست دارای سلول های جوان تری باشد، تولید کلاژن در آن بیشتر است. انجام میکرودرم به برداشتن این سلول ها از سطح خارجی پوست کمک کرده و سلول های جدید مجالی برای طراوت بخشیدن به لایه های مختلف پوست، می یابند.

امروزه افراد علاوه بر اهمیت به زیبایی و جوانسازی پوست به زیبایی و سلامت مو نیز توجه
ویژه ای دارند. کراتین درمانی مو یکی از روش های حفظ سلامت و زیبایی مو به شمار می آید.

کراتین درمانی مو

مو یکی از عوامل تاثیرگذار بر ظاهر انسان هاست. در بین افراد گوناگون حالت موهای مختلفی دیده می شود که شامل موهای صاف، فر، مجعد، وز و شکننده است. بسیاری از افراد تمایل دارند موهایی صاف و لخت داشته باشند. بر همین اساس به دنبال روشی برای صاف کردن موهای خود هستند.

کراتین چیست؟

درخشندگی و سلامت مو یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی در دنیای امروز محسوب می گردد. اگرچه در گذشته در برهه های مختلف داشتن موی مجعد و یا فر یکی از المان های زیبایی بوده است؛ با این حال در همان دوره هم سالم به نظر رسیدن مو که در موهای صاف بیشتر به چشم می آید، یک رکن اساسی به حساب می آمد. یکی از روش ها ی داشتن موهای صاف و درخشان کراتین مو است.

کراتین مو در واقع پروتئینی ساختاری است که ترکیب اصلی مو را تشکیل می دهد. این پروتئین که در اصل در بسیاری دیگر از ارگان های بدن از جمله پوست به وضوح دیده می شود، به شدت تحت تاثیر عوامل محیطی قرار می گیرد. عوامل محیطی اعم از مواد شیمیایی نظیر دکلره مو، دمای بالای سشوار و اتو مو، نور مستقیم آفتاب، مواد شیمیایی و غیره همگی
می توانند در تخریب این پروتئین ساختاری و مهم، تاثیرگذار باشند. به همین سبب در روش احیای مو از جمله کراتین از این پروتئین ساختاری مستقیما جهت احیای موی آسیب دیده و یا صاف کردن موهای فر استفاده می شود.

آموزش میکرونیدلینگ، میکرودرم و کراتین در آنیل آکادمی

مجموعه آنیل آکادمی با مجوز رسمی سازمان فنی و حرفه ایی کشور با پرسنل مجرب و افرادی که مرتبط با رشته های پزشکی و زیبایی و لاین های مراقبتی در این شاخه مشغول به فعالیت هستند آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت آنیل آکادمی https://www.anillacademy.com مراجعه کرده و یا با شماره 88853023-021 تماس بگیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha