عدم وزش باد مؤثر باد همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت شنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد.

هوای تهران قابل قبول است/ کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد

سلامت نیوز:عدم وزش باد مؤثر باد همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت شنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۸۷ قرار دارد و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است. این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۸۶ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول گزاش شد. 


پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز شنبه (۲۴ مهر ۱۴۰۰) با آغاز تردد خودروها در نخستین روز هفته وعدم وزش باد مؤثر کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت. حاکمیت پایداری جو در طی روز تجمع آلاینده‌ها در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت. عدم وزش باد مؤثر باد همراه با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت شنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد خواهد شد. 


با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۲۵ مهر ۱۴۰۰) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی احتمال می‌رود کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. حضور جو نسبتاً آرام در طول روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد.

شایان ذکر است با تداوم این شرایط جوی وعدم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه همراه با ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و درنتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha