سرهنگ اکبر نجفی، فرمانده انتظامی شهرستان بم شامگاه چهارشنبه گذشته از دستگیری یک پزشک قلابی خبر داد.

دستگیری پزشک قلابی در بیمارستان/ همسر متهم، پزشک است!

سلامت نیوز: سرهنگ اکبر نجفی، فرمانده انتظامی شهرستان بم شامگاه چهارشنبه گذشته از دستگیری یک پزشک قلابی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، وی گفت: بعد از شکایت تعدادی از شهروندان درباره فعالیت فردی با مدرک پزشکی جعلی در یک بیمارستان دولتی، بررسی موضوع در دستور کار فرماندهی نیروی انتظامی بم قرار گرفت، بعد از انجام اقدامات اطلاعاتی، پزشک قلابی دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد و به همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
فرمانده نیروی انتظامی بم بیان کرد: این پزشک قلابی که بومی استان کرمان نیست و مدرک کارشناسی مخابرات دارد بواسطه یک رابط به مدت یک هفته به‌صورت غیرقانونی مشغول به طبابت بوده است. پرونده متهم ابتدا در کلانتری تشکیل شده و سپس با معرفی به مراجع قضایی و مستندات و مدارک مربوط به متهم ارائه شده است. وی در بازجویی‌های به عمل آمده به جرم خود اعتراف کرده و اتهام وارده را پذیرفته است.
فرمانده نیروی انتظامی بم تأکید کرد: در بازرسی از متهم روپوش و گوشی پزشک عمومی کشف شده است.
به‌ دنبال انتشار این خبر از سوی ناجا، دکتر مازیار اویسی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم به ایرنا گفت: همسر متهم، پزشک است و ما گزارشی دریافت کردیم مبنی بر اینکه این مرد با پوشیدن روپوش پزشکی در کنار همسرش می‌نشیند.
اویسی ادامه داد: همکاران بنده در دانشگاه علوم پزشکی بم موضوع را بررسی کردند و به خانم پزشک اعلام شد که همسرشان چون پزشک نیست حق پوشیدن روپوش ندارد و پوشیدن روپوش پزشک در مکانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی جرم محسوب می‌شود؛  اینکه در خبرها اعلام شده ایشان طبابت می‌کرده کذب است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه داد: حدود ۲ هفته قبل قراردادی بین خانم پزشک (همسر متهم) و بیمارستان ریگان منعقد شده و دستگیری متهم  حدود ۱۰ روز قبل صورت گرفته است. نیروی انتظامی به‌عنوان یک ارگان بعد از هماهنگی با دادستان اقدام به دستگیری این متهم کرده و اکنون روال قانونی در مراجع قانونی در حال طی شدن است.
وی می‌گوید یک پزشک برای طبابت باید مُهر خود را از حراست دانشگاه علوم پزشکی دریافت کند ، همچنین قرارداد با دانشگاه داشته باشد که هیچ کدام از این موارد با شخص متهم صورت نگرفته است ؛ قرارداد خانم پزشک که همسر متهم است  با دانشگاه علوم پزشکی بم لغو شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha