رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: اگر با همین روند واکسیناسیون پیش برویم، با رسیدن به ایمنی جمعی در برابر کرونا ۲ تا ۳ ماه فاصله داریم.

۳ ماه تا ایمنی جمعی برابر کرونا فاصله داریم | تا ۸۳ درصد جمعیت ۲ دوز را نزنند، نباید خیالمان راحت باشد

سلامت نیوز: رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: اگر با همین روند واکسیناسیون پیش برویم، با رسیدن به ایمنی جمعی در برابر کرونا ۲ تا ۳ ماه فاصله داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری امروز در برنامه تلویزیونی شبکه دو سیما اظهار داشت: تا موقعی که ۸۳ درصد جمعیت کشور ۲ دوز واکسن کرونا نزده باشند، نباید خیالمان راحت باشد.

وی با عنوان این مطلب که هنوز ۳۰ تا ۴۰ درصد جمعیت ۸۳ درصدی موفق به دریافت ۲ دوز واکسن کرونا نشده‌اند، ادامه داد: تکمیل ۲ دوز واکسن جمعیت ۸۳ درصدی، ۲ تا ۳ ماه دیگر به پایان خواهد رسید که البته اگر با همین روند واکسیناسیون پیش برویم.

عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کاهش سرعت واکسیناسیون در روزهای اخیر گفت: متأسفانه در چند روز گذشته شاهد اظهارنظرهای نادرستی هستیم که باعث شده برخی از هموطنان برای واکسن زدن اقدام نکنند.

طبرسی با ابراز تأسف از اینکه هنوز روزانه حدود ۲۰۰ فوتی ناشی از کرونا در کشور داریم، افزود: صلاح نیست با اظهارات نادرست، مردم را از واکس زدن دلسرد کنیم.

وی ادامه داد: دنیا به این نتیجه رسیده که تنها راه مقابله با کرونا واکسیناسیون است و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید کرد: البته برای کنترل بیماری باید مجموعه اقدامات که شامل واکسن، رعایت پروتکل‌های بهشتی و قرنطینه بیماران است، مورد توجه قرار گیرد و رهاسازی هر کدام از این عوامل، به مثابه زنگ خطری برای افزایش موارد ابتلا و فوتی‌ها خواهد بود.

وی افزود: هر وقت یک کانون قرمز کرونایی در کشور تشکیل شد، متعاقب آن شاهد بحرانی شدن اوضاع بودیم. بنابراین نباید اجازه بدهیم این اقدامات تحت‌الشعاع اظهارنظرهای نادرست قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha