رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک: طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا، مهد‌های کودک در شهر‌های زرد یا نارنجی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

جزئیات بازگشایی و فعالیت مهد‌های کودک‌

سلامت نیوز: رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک: طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا، مهد‌های کودک در شهر‌های زرد یا نارنجی می‌توانند فعالیت داشته باشند.
 
‌به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ علیرضا حاجیان زاده درباره بازگشایی مهد‌های کودک اظهار داشت: بازگشایی مهد‌های کودک در مناطق کشور بر اساس مصوبات ستاد مقابله با کرونا صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: مهد‌های کودک در گروه دوم تقسیم‌بندی مشاغل قرار دارند. همچنین مهد‌های کودک با تعداد کم می‌توانند براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی داشته باشند.
 
رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خاطرنشان کرد: پروتکل‌های بهداشتی به شکل عمومی برای همه مکان‌ها وجود دارد که در مهد‌های کودک هم باید رعایت شود، بطور مثال نباید در یک مکان بسته تجمع زیاد باشد و تهویه مناسب باید برای کودکان در نظرگرفته شود، اما بطور خاص ممنوعیت پخش ناهار برای کودکان وجود دارد.


استخدام دولتی برای مربیانی مهد‌های کودک پیش بینی نشده است
حاجیان‌زاده در ادامه درباره شرایط استخدام مربیان مهد‌های کودک اظهار داشت: با توجه به اینکه مهد‌های کودک به شکل غیردولتی اداره می‌شوند، نیرو‌های آن‌ها هم به شکل غیردولتی فعالیت می‌کنند.
 
وی افزود: استخدام داخل مهدکودک صورت می‌گیرد و طبق قانون، مهدکودک آن‌ها را بیمه می‌کند و به همین منوال حقوق آن‌ها را بواسطه دریافت شهریه تامین می‌کنند.
 
رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خاطرنشان کرد: استخدام دولتی برای مربیان مهد‌های کودک پیش‌بینی نشده است.
محتوای یادگیری مهد‌های کودک با رویکرد فطرت‌گرایی توحیدی
حاجیان زاده همچنین درباره محتوای درنظرگرفته شده برای مهد‌های کودک گفت: امسال محتوای موجود توسط ناشران دستگاه‌ها و تولیدکنندگان محتوا را دریافت کردیم. همچنین یک کارگروه تخصصی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی متمرکز شدند و این موارد را بررسی کردند.
 
وی افزود: آثار ارسال شده متناسب با برنامه درسی تهیه شده برای این دوره و رویکرد فطرت‌گرایی توحیدی بررسی شد.
 
رییس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک عنوان کرد: آثار تایید شده در یک بخشنامه اعلام شده و این بخشنامه اواخر شهریور ماه ارسال شد. بسته‌های آموزشی با مهر و تأیید سازمان پژوهش به عنوان مسوول تولید محتوا صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha