رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه واکسیناسیون عمومی باید با قوت ادامه یابد، گفت: دانشگاهیان و صاحبان تریبون در ترغیب و تشویق مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا نقش بسزایی دارند.

رییسی: واکسیناسیون عمومی با قوت ادامه یابد

سلامت نیوز: رییس‌جمهوری با تاکید بر اینکه واکسیناسیون عمومی باید با قوت ادامه یابد، گفت: دانشگاهیان و صاحبان تریبون در ترغیب و تشویق مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا نقش بسزایی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری،‌  آیت‌الله سید ابراهیم رییسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به دستاوردهای مهم در تولید و واردات واکسن کرونا گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید از واکسن تولید شرکت‌های داخلی حمایت کند تا محصولات‌ آنان با کیفیت لازم به بازار عرضه شود.

رییس‌جمهوری با قدردانی از کشورهایی که در ارسال واکسن به ایران همکاری می‌کنند، اظهار کرد: از همه کشورهایی که واکسن ارسال کرده‌اند به‌ویژه از کشور چین صمیمانه قدردانی می‌کنم و معتقدم اینگونه همکاری‌های انسان‌دوستانه همواره باید بین کشورهای دوست و منطقه ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه ادامه راه مقابله با بیماری کرونا نیازمند تدوین نقشه‌راه جامع است، ادامه داد: در این نقشه‌ راه باید همه موارد بهداشتی، اجتماعی، اقتصادی و درمانی به طور دقیق لحاظ شود تا با روشن کردن وضع آینده، ما را از اقدامات انفعالی در برابر شیوع بیماری خارج کند.

رییس دولت سیزدهم واکسیناسیون را از راه‌های پیشگیری دانست که البته کافی نیست و در این باره گفت: عادی‌انگاری می‌تواند تبعات خطرناکی داشته باشد بنابراین از مردم تقاضا می‌کنم در کنار واکسیناسیون، شیوه‌نامه‌های بهداشتی را هم با دقت رعایت کنند.

رئیسی با اشاره به لزوم رعایت کامل اصول بهداشتی در روند بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و نماز جمعه، گفت: مسئولان مربوطه در روند این بازگشایی‌ها باید برنامه‌ریزی‌ها و نظارت‌های لازم را انجام دهند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

رییس‌جمهوری با تاکید بر اهمیت اقناع‌ افکار عمومی و اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق در زمینه بیماری کرونا، گفت: سیاست ما در این مورد اقناعی است نه اجباری و بر این باور هستیم که با تبیین و روشنگری می‌توان اعتماد مردم را جلب و آنان را همراه کرد.

وی همچنین پاسخگویی به شبهات مطرح در فضای مجازی درباره درمان کرونا را ضروری دانست و افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بخشی را برای پاسخ علمی و منطقی به شبهاتی که مطرح می‌شود، اختصاص دهند.

رییسی با تاکید مجدد بر کنترل دقیق ورود و خروج در مرزها و فرودگاه‌های بین المللی کشور، اظهار داشت: استانداران استان‌های مرزی و مسئولان مربوطه باید ورود و خروج از کشور را به دقت کنترل کنند و ورود به کشور حتما با واکسیناسیون همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه کاهش محدودیت‌های کرونایی باید با ضوابط همراه باشد، گفت: سیر نزولی بیماری با اجرای طرح شهید سلیمانی، آموزش عمومی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از شرایط کاهش محدودیت‌ها است که باید به آنها توجه شود.

رییسی توجه به آموزش عمومی را در کنار اطلاع‌رسانی دقیق و مستمر ضروری دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاهیان و صاحبان تریبون نقش مهمی در این زمینه دارند و در زمینه اثربخشی واکسن، لازم است مراکز علمی و دانشگاهی به طور مستمر رصد علمی و پژوهشی کنند؛ چرا که اقدامات آینده منوط به نتایج این پژوهش‌ها است.

رییس‌جمهوری همچنین با قدردانی از همکاری‌های گسترده و سازنده ناجا با ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: نیروی انتظامی اقدامات انتظامی، امنیتی و اجتماعی سازنده‌ای در سراسر کشور دارد و همکاری‌های مفیدی با ستاد ملی مقابله با کرونا دارد که از تلاش همه این عزیزان قدردانی می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha