روستای ابوغریب و مراغیه در ۴۵ کیلومتری مرز ایران و عراق قرار دارند. نبود آب شرب، قطعی برق و عدم وجود زیر ساخت روستایی باعث مهاجرت روستاییان به شهرهای مجاور یا روستاهای با امکانات بهتر شده، از مشکلات اصلی روستا نبود آب شرب و لوله کشی شده است. در حال حاضر اهالی روستا برای تامین آب مصرفی روزانه از کانال نزدیک روستا استفاده می‌کنند و آب شرب خود را با تانکر خریداری می‌کنند. آب کانال از کیفیت پایینی برخوردار است و خطرات زیادی برای ساکنین روستا هنگام برداشت آب و شستشو وجود دارد. زنان روستا برای شستشو و برداشت آب مایحتاج روزانه به کانال می‌روند که علاوه بر کیفیت بد آب، خطر عرق شدن در کانال وجود دارد. به گفته اهالی روستا، در حالی که روستاهای ابوغریب و مراغیه در ۱۵ کیلومتری تاسیسات آب غدیر قرار گرفته‌اند اما تا کنون اقدامی برای آب‌رسانی به این دو روستا و روستاهای هم جوار انجام نشده است.طبق مصوبه هیات دولت بخش شاوور در شهرستان شوش از آذرماه ۱۳۹۹ به شهرستان کرخه ارتقا ‌یافت. این شهرستان به مرکزیت شهر الوان و دارای ۲ بخش مرکزی و شاوور و دارای ۱۲۰ روستا و ۸۰ هزار نفر جمعیت است.

سلامت نیوز: روستای ابوغریب و مراغیه در ۴۵ کیلومتری مرز ایران و عراق قرار دارند. نبود آب شرب، قطعی برق و عدم وجود زیر ساخت روستایی باعث مهاجرت روستاییان به شهرهای مجاور یا روستاهای با امکانات بهتر شده، از مشکلات اصلی روستا نبود آب شرب و لوله کشی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در حال حاضر اهالی روستا برای تامین آب مصرفی روزانه از کانال نزدیک روستا استفاده می‌کنند و آب شرب خود را با تانکر خریداری می‌کنند. آب کانال از کیفیت پایینی برخوردار است و خطرات زیادی برای ساکنین روستا هنگام برداشت آب و شستشو  وجود دارد. زنان روستا برای شستشو و برداشت آب مایحتاج روزانه به کانال می‌روند که علاوه بر کیفیت بد آب، خطر عرق شدن در کانال وجود دارد. به گفته اهالی روستا، در حالی که روستاهای ابوغریب و مراغیه در ۱۵ کیلومتری تاسیسات آب غدیر قرار گرفته‌اند اما تا کنون اقدامی برای آب‌رسانی به این دو روستا و روستاهای هم جوار انجام نشده است.طبق مصوبه هیات دولت بخش شاوور در شهرستان شوش از آذرماه ۱۳۹۹ به شهرستان کرخه ارتقا ‌یافت. این شهرستان به مرکزیت شهر الوان و دارای ۲ بخش مرکزی و شاوور و دارای ۱۲۰ روستا و  ۸۰ هزار نفر جمعیت است.

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha