معاون درمان ستاد کرونای تهران گفت: متاسفانه سطح رعایت پروتکل‌ها مقداری پایین آمده و به زیر ۵۰ درصد رسیده است که عدد خوبی نیست. این مساله باعث می‌شود نگرانی ما بیشتر شود.

کاهش مورد انتظار در آمار کرونا رخ نداده است/سطح رعایت پروتکل‌ها به زیر ۵۰ درصد رسید

سلامت نیوز:معاون درمان ستاد کرونای تهران گفت: متاسفانه سطح رعایت پروتکل‌ها مقداری پایین آمده و به زیر ۵۰ درصد رسیده است که عدد خوبی نیست. این مساله باعث می‌شود نگرانی ما بیشتر شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایلنا، «نادر توکلی»، معاون درمان ستاد کرونای تهران درارتباط با آخرین وضعیت کرونا در تهران گفت: نسبت به روزهای قبل در وضعیت ثابتی هستیم. تقریباً ۴۰۴۰ بیمار بستری داریم و فوتی‌های روز سه شنبه نیز ۴۵ مورد بوده است. تقریباً روزانه حدود ۸۰۰ بیمار بستری جدید و به همین تعداد هم ترخیصی داریم. نگرانی‌مان این است که کاهش واضحی مشاهده نمی‌شود و در حالت ثابتی مانده و کاهش مورد انتظار اتفاق نیفتاده است. 


او درپاسخ به این سؤال که آیا لغو شدن دورکاری به افزایش موارد ابتلا در آستانه پیک ششم کمک نخواهد کرد، گفت: دورکاری بیشتر درمورد محیط‌های اداری است. ما درمورد رعایت پروتکل‌ها در محیط‌های اداری و دانشگاهی چندان مشکلی نداریم. اما در کل متاسفانه سطح رعایت پروتکل‌ها مقداری پایین آمده و به زیر ۵۰ درصد رسیده است که عدد خوبی نیست. این مساله باعث می‌شود نگرانی ما بیشتر شود و درچنین شرایطی چیزی که بیشتر می‌تواند راهگشا باشد، contact tracing یا پیگیری تماس‌های مثبت است. 


معاون درمان ستاد کرونا تهران افزود: یعنی فردی که تست کرونای او مثبت شده را بتوانیم پیگیری کنیم که تا زمان بهبودی‌اش سعی کند کمترین آلودگی را در بقیه ایجاد کند که سرعت انتقال ویروس تند نشود. پیگیری موارد مثبت در طرح شهید سلیمانی دنبال می‌شود. فردی که تست کرونای او مثبت می‌شود باید قرنطینه شود که تماسی با بقیه نداشته باشد و تا زمان بهبودی بتواند حداقل ارتباط را با بقیه داشته باشد. 


توکلی در ارتباط با انتقاد برخی مبنی بر به اجرا درنیامدن طرح شهید قاسم سلیمانی گفت: به هرحال چالش وجود دارد و این چالش به این دلیل است که رفت و آمدها درتهران عملاً زیاد است و امکان قرنطینه همه افراد مثبت وجود ندارد وخود این قضیه را پیچیده می‌کند. 


او درپاسخ به این سؤال که قرنطینه هوشمند در تهران چه زمانی به اجرا درمی آید، گفت: قرنطینه هوشمند زمانی است که پوشش واکسیناسیون کامل شود و الان عدد واکسیناسیون به اندازه‌ای نیست که بتوانیم کامل قرنطینه هوشمند را اجرا کنیم و درصد واکسیناسیون باید ۷۵ درصد تا ۸۰ درصد پوشش دو دوز را داشته باشد تا بتوانیم برای قرنطینه هوشمند برنامه ریزی کنیم. 


معاون درمان ستاد کرونای تهران درارتباط با استقبال از واکسیناسیون در استان گفت: به این دلیل که اکثر افراد واکسن زده‌اند سرعت واکسیناسیون مقداری کم شده است اما درحال انجام است. تاحدی با کاهش استقبال مواجه بوده‌ایم اما مساله این است که به هرحال واکسیناسیون جلو می‌رود و صف، شلوغی و ازدحام گذشته را نداریم. 


توکلی درادامه گفت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های آینده این است که اصناف اگر می‌خواهند فعالیت کنند، دو دوز واکسن را زده باشند که هنوز اجرایی نشده است اما در دست بررسی است. گسترش مراکز واکسیناسیون خیلی بالا رفته و واکسیناسیون دوز بوستر کادر درمان نیز شروع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha