وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت:۷۶ میلیون نفر از جمعیت کشور حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که از این تعداد ۵۰ میلیون نفر دُز اول و ۲۶ میلیون نفر هر ۲ دُز واکسن را زده اند.

وزیر بهداشت:۷۶میلیون ایرانی یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

سلامت نیوز: وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت:۷۶ میلیون نفر از جمعیت کشور حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که از این تعداد ۵۰ میلیون نفر دُز اول و ۲۶ میلیون نفر هر ۲ دُز واکسن را زده اند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایرنا،دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در حاشیه آیین بهره‌برداری از بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی تربت حیدریه در جمع خبرنگاران افزود:امید است به زودی در تزریق ۲ دُز  واکسن به رقم ۵۴ میلیون نفر که همان ۸۰ درصد واکسیناسیون است برسیم.


وی ادامه داد: هم اکنون ۱۲۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور و ۷۶ میلیون دُز تزریق شده و تولید داخلی ما در واکسن هم خوب است و علاوه بر واکسن برکت، واکسنهای رازی و انستیتو پاستور، فخرا و سینا ژن انواع دیگر واکسن داخلی کروناست.
وزیر بهداشت گفت: هرچند واکسیناسیون بسیار مهم است اما باید با کرونا زندگی کنیم و رعایت دستورالعمل  های بهداشتی و اجتناب از  شرکت در  تجمع ها ضروری است.


عین اللهی افزود:در سفرهای استانی یکی از برنامه های ما تکمیل بیمارستان های ناتمام است و تکمیل خانه های بهداشت هم از مهم ترین اقدامات ما در استانهای کشور خواهد بود چون درمان از بهداشت و پیشگیری شروع می شود.


وی ادامه داد: این بیمارستان جنبه آموزشی هم دارد و  به عنوان یک بیمارستان آموزشی و درمانی مطرح است و با توجه به بیماری های مختلف در کشور مثل کووید 19 این بیمارستان امکان ارائه خدمت در درمان همه نوع بیماری را دارد. 


ساخت بیمارستان امام حسین علیه السلام در ۲۲ دی ماه سال ۸۸ آغاز شد و هم اکنون در ۶ طبقه، هشت اتاق عمل و ۱۲ بخش آماده بهره‌برداری است.این مرکز درمانی در زمینی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع و در ساختمانی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع با ظرفیت واقعی ۷۲ تختخواب شامل بخش های آی.سی.یو، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال و کودکان، دیالیز، مراقبت های ویژه، اورژانس، بیوشیمی، پاتولوژی، انگل شناسی، میکروب شناسی، بانک خون، فیزیوتراپی، حرکت درمانی و هشت اتاق عمل و آزمایشگاه‌های مختلف تکمیل شده و ۲ هزار و ۵۰۰  میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای ساخت و تجهیز این بیمارستان هزینه شده است.


وزیر بهداشت قرار است امروز اورژانس جاده‌ای ثامن الائمه (ع) تربت حیدریه را نیز افتتاح کند.
این اورژانس جاده ای سال ۹۸ کلنگ زنی و با اعتبار ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت بهداشت در سال جاری تکمیل شد و به بهره برداری رسید.دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۶۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان‌ها خدمات ارایه می‌دهدو ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۴ تخت در بیمارستان مه‌ولات دارد.


مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha