مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گردوخاک که از عصر دیروز در شمال استان شروع شد امروز به طوفان گردوخاک و شن تبدیل شد و شعاع دید افقی در ۲ شهر را به زیر هزار متر کاهش داد.

طوفان شن با سرعت ۱۰۴ کیلومتربر ساعت سیستان را در برگرفت

سلامت نیوز:  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و گردوخاک که از عصر دیروز در شمال استان شروع شد امروز به طوفان گردوخاک و شن تبدیل شد و شعاع دید افقی در ۲ شهر را به زیر هزار متر کاهش داد.

به گزارش سلامت نیوز، محسن حیدری در گفت و گو با ایسنا افزود: همانطور که انتظار می‌رفت از بعدازظهر پنجشنبه وزش باد شدید شمالی در شمال استان آغاز شد و پنج شهرستان را فرا گرفت که امروز این باد شدید و گردوخاک در شهرستان های زابل و زهک به توفان شن تبدیل شد.

وی افزود: تا کنون بیشینه سرعت طوفان در زابل به ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت و در زهک به ۸۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طوفان شن سبب شد تا صبح امروز کمینه دید افقی در فرودگاه زابل به ۷۰۰  متر و در هواشناسی زهک به ۸۰۰ متر کاهش یابد.

حیدری گفت: بر اساس گزارش های محلی این شرایط در برخی محورهای مواصلاتی نظیر زاهدان-زابل شدیدتر نیز بوده است بطوریکه تردد در این محور به کندی و با اختلال همراه شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی وزش بادهای شمالی تا شنبه در شمال استان ادامه دارد که تا اواخر وقت جمعه شدت باد و گردوخاک بیشتر است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وزش این باد شمالی موجب کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه ای دمای هوا در نیمه شمالی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha