جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 319498

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که طی روزهای جمعه و شنبه در سواحل دریای خزر روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.

بارش باران در نقاط مختلف کشور

سلامت نیوز: سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که طی روزهای جمعه و شنبه در سواحل دریای خزر روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، در نوار شرقی کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید، گاهی خیزش گرد و خاک و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. در عین حال در نوار غربی جوی آرام و پایدار حاکم خواهد شد و نواحی مرکزی خلیج فارس مواج می‌شود. روز شنبه (اول آبان) در شمال غرب، ارتفاعات زاگرس شمالی و ارتفاعات البرز غربی افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده و وزش باد و در نیمه شرقی کشور جوی آرام و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

طی این دو روز در سواحل دریای خزر روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود. روز یکشنبه (۲آبان) به‌تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران و ارتفاعات البرز واقع در این استان‌ها بارش پراکنده باران و گاهی وزش باد رخ می‌دهد همچنین دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های مرکزی، قم، لرستان، چهار محال وبختیاری و برخی نقاط اصفهان، سمنان و خراسان رضوی ابرناکی گاهی رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود.

در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و در ارتفاعات جنوب کرمان افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست. سه‌شنبه (۴آبان) با تقویت جریانات شمالی روی دریای خزر گستره بارش کل استان‌های ساحلی و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، استان اردبیل و ارتفاعات البرز را فرا خواهد گرفت.

در این روز دریا مواج و طوفانی خواهد شد و در غرب مازندران، استان گیلان و شرق اردبیل بارش شدت دارد همچنین در این مناطق کاهش محسوس دما رخ می دهد و بارش در ارتفاعات البرز به صورت برف پیش‌بینی می‌شود و به‌تدریج در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

آسمان تهران فردا (۱آبان) صاف و همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر قسمتی ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی یکشنبه (۲ آبان) صاف تا نیمه ابری و در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۳۰ مهر و اول آبان) بندرعباس با بیشینه دمای ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین مرکز استان‌ کشور است همچنین امروز (۳۰ مهرماه) اردبیل با بیشینه دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و فردا (اول آبان) با بیشینه دمای ۱۳ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مرکز استان کشور خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha