یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 320016

درمان‌های خانگی و طبیعی زیادی وجود دارند که می‌توانند پوست خشک، خارش‌دار و دچار اگزما را تسکین دهند. به‌همین منظور افراد می‌توانند از کرم‌ها، محصولات طبیعی و تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی برای کنترل یا جلوگیری از بروز اگزما استفاده کنند؛ به‌ویژه در فصل زمستان که علائم این عارضه در بدترین حالت خود هستند.

سه روش درمان خانگی اگزما

سلامت نیوز: درمان‌های خانگی و طبیعی زیادی وجود دارند که می‌توانند پوست خشک، خارش‌دار و دچار اگزما را تسکین دهند. به‌همین منظور افراد می‌توانند از کرم‌ها، محصولات طبیعی و تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی برای کنترل یا جلوگیری از بروز اگزما استفاده کنند؛ به‌ویژه در فصل زمستان که علائم این عارضه در بدترین حالت خود هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از medicalnewstoday، استفاده از برخی مواد طبیعی همچون آلوئه‌ورا و روغن نارگیل خشکی و ترک‌های پوستی را التیام بخشیده و پوست را مرطوب می‌کند. این مواد طبیعی با التهاب و باکتری‌های مضر مقابله کرده و باعث کاهش تورم و جلوگیری از عفونت می‌شوند. در این مطلب سه مورد از بهترین مواد طبیعی برای درمان اگزما به شما معرفی شده است که با به‌کارگیری آنها می‌توانید به مدیریت علائم و پیشگیری از پیشرفت این بیماری بپردازید.

1.ژل آلوئه‌ورا

یکی از کاربردهای شایع این ژل، کاهش علائم اگزما است. اثرات ضد باکتری و ضد میکروبی ژل آلوئه‌ورا می‌توانند از بروز عفونت‌های پوستی [که معمولاً به علت خشکی و ترک پوستی پدید می‌آیند]، جلوگیری کنند. شما می‌توانید ژل آلوئه‌ورا را از فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی خریداری کنید و یا خودتان یک برگ آلوئه‌ورا تهیه کرده و ژل آن را از برگ‌هایش خارج کنید و روی ناحیه موردنظر بمالید.

2.روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب سالمی است که می‌توانند باعث افزایش رطوبت پوست شوند. افزایش رطوبت می‌تواند به افرادی که دچار خشکی پوست و اگزما هستند کمک کند. تحقیقات نشان می‌دهد استفاده از این روغن به مدت ۸ هفته باعث بهبود علائم اگزما می‌شود.می‌توانید چند روز متوالی حمام کرده و هربار پس از استحمام، مقداری روغن نارگیل سرد را روی پوست خود بمالید. بهتر است پیش از خواب این کار را انجام دهید تا پوستتان در طول شب مرطوب بماند.

3.عسل

عسل یک ماده ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است که از آن برای التیام زخم‌ها استفاده می‌کنند. عسل می‌تواند به بهبود زخم‌ها و تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک کند. علاوه بر این، عسل برای درمان انواع بیماری‌های پوستی از جمله سوختگی مفید است. استفاده مستقیم عسل بر روی اگزما، ضمن مرطوب‌کردن پوست و تسریع روند بهبود آن، از بروز عفونت نیز پیشگیری می‌کند.

کافیست مقدار کمی عسل را به ناحیه آسیب‌دیده پوست بمالید و چند ساعت صبر کنید. سپس آن را بشویید.


ترجمه از خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha