هرساله در تاریخ ۳ نوامبر "روز جهانی زنان خانه دار" گرامی داشته می شود.

شغلی ۲۴ ساعته و پرزحمت که تعطیلی و مرخصی ندارد

سلامت نیوز:هرساله در تاریخ ۳ نوامبر "روز جهانی زنان خانه دار" گرامی داشته می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این روز با هدف قدردانی از مادرانی که سال های زیاد از عمر خود را در خانه می مانند و از فرزندان و خانواده شان مراقبت می کنند و به انجام امور و وظایف گوناگون و گاهی حتی پرزحمتِ منزل مشغول هستند، گرامی داشته می شود.


خانه داری شغلی ۲۴ ساعته و در تمام هفت روز هفته است که هیچ تعطیلی و مرخصی ندارد. با این حال گاهی اوقات زنان خانه دار سپاس و قدردانی را که شایسته آن هستند، دریافت نمی کنند.


به گزارش "نشنال دِی کَلندر"، در هر حال، خانه داری و اداره امور جاری منزل کاری دشوار است.
افراد خانه دار را می توان مهندسان داخلی و خانگی نامید که بودجه مالی خانواده و فرزندان را مدیریت کرده و زندگی داخل خانه را سازماندهی می کنند. 
اگرچه بنیانگذار "روز جهانی زنان خانه دار" هنوز ناشناخته است اما اصطلاح "خانه دار" یک اصطلاح قدیمی است و به زمانی بازمی گردد که در بیشتر خانواده ها یک نفر از اعضای خانواده که معمولا پدر خانواده بود در خارج از منزل شغلی داشت و منبع درآمد خانواده محسوب می شد و در نتیجه مادر نیز ضرورتا در خانه می ماند و کارها و امور مهم منزل را سر و سامان می داد و از فرزندان مراقبت می کرد و به همین دلیل معمولا عنوان خانه دار را به "مادر خانواده" نسبت می دادند.


اما به نظر می رسد در سالهای اخیر شرایط و سبک زندگی انسانها در جوامع بزرگ تغییراتی پیدا کرده و به همین دلیل در عصر حاضر دیگر تنها مادران نیستند که در خانه می مانند بلکه گاهی برای همکاری و پیشبرد اهداف خانواده، پدران نیز وظیفه مراقبت از فرزندان و انجام امور جاری منزل را برعهده می گیرند.


به گزارش هَپی دیز ۳۶۵، همچنین در اکثر جوامع امروزی با توجه به شرایط پیش آمده و ضرورت تامین معاش خانواده به ویژه در شهرهای بزرگ دنیا که زندگی پرهزینه تر است، معمولا شاغل بودنِ هر دوی والدین در بیرون از منزل به منظور حمایت و تامین نیازهای خانواده ضروری است. 


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha