سازمان ملل برگزار کننده کنفرانس گلاسکو است، در این نوشتار فکت هایی آورده که نشان می دهد شکاف عمیقی بین شناخت سازمان ملل از گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی با شناخت واقعی و قابل اندازه گیری در روی زمین وجود دارد؛ تا حدی که شاید بتوان گفت سازمان ملل متحد در این کنفرانس آگاهانه دفاع از منافع گلوبالیست ها را بر دفاع از امنیت زیست بوم در جهان ترجیح داده است.

مضحک ترین وجه کنفرانس گلاسکو

سلامت نیوز: مضحک ترین وجه کنفرانس گلاسکو، ادعای گلوبالیست ها برای مقابله با گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی است.

 

سازمان ملل برگزار کننده کنفرانس گلاسکو است، در این نوشتار فکت هایی آورده که نشان می دهد شکاف عمیقی بین شناخت سازمان ملل از گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی با شناخت واقعی و قابل اندازه گیری در روی زمین وجود دارد؛ تا حدی که شاید بتوان گفت سازمان ملل متحد در این کنفرانس آگاهانه دفاع از منافع گلوبالیست ها را بر دفاع از امنیت زیست بوم در جهان ترجیح داده است.

 

سازمان ملل به مناسبت برگزاری این کنفرانس ویدئوی « انقراض را انتخاب نکنید » را تهیه و منتشر می کند؛ در این ویدئو دایناسور به عنوان نمادی از انقراض، این پیام را به جهان مخابره می کند، که تمام یا حداقل بخش اصلی دلایل تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین به موضوع پرداخت یارانه به سوخت های فسیلی محدود می شود!؟

 

در ۵۰ سال اخیر، سیاست حذف یارانه ها در راس اهداف گلوبالیست در کشورهای جهان سوم بوده است. این در حالی است که پرداخت یارانه به سوخت های فسیلی در جهان عمومیت نداشته و فقط در معدودی از کشورها که مردم آنها در مصیبت و فقر مطلق ناشی از درگیری، جنگ، خشکسالی و یا تروریسم بوده و یا هستند پرداخت می شود.

 

جالب است که نه در سخنرانی آقای آنتونیو گوترش دبیرکل و نه در پیام دایناسور سازمان ملل، هیچ اثری و اشاره ای حتی گذرا به هیچ یک از عوامل زیر که در دو دهه گذشته بیشترین تاثیر را در ایجاد گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی داشته اند، نمی شود.

 

1-خاورمیانه بیش از هر نقطه دیگری از جهان در معرض بزرگ ترین تهدیدات زیست محیطی و خصوصاً تنش های شدید آبی قرار دارد. برخی از کشورهای خاور میانه با توجه به محدود بودن منابع آبی در این منطقه، در دو دهه گذشته  سدسازی را بعنوان وسیله ای برای رقابت که می تواند به محو تمدن و زیست بوم یکدیگر بیانجامد، انتخاب کرده اند، دقیقاً به همین دلایل خاورمیانه نه در سالهای آینده، بلکه همین امروز به بمب پناه جویی و مهاجرت تبدیل شده که یکی از مهمترین تهدیدهای امنیتی، جمعیتی و انسانی برای جهان و خصوصاً برای اروپاست.

در این منطقه کشورهایی هستند که هم در درون مرزها و استان های داخلی شان و هم با کشورهای همجوار خود به نحوی پتانسیل زیادی برای تنش و محو زیست بوم یکدیگر را به نحو بارزی به نمایش گذاشته اند.

 

2- در حالی که توسعه روز افزون انواع مگا پروژه های سد سازی ها، انتقال فله ای آب، پروژه های غول آسای شیرین سازی آب دریاها و اکتشاف آب های ژرف در لیبی، عربستان سعودی، اسرائیل، امارات متحده عربی، کویت، و...و... پتانسیل وقوع جنگ هایی سخت و ویرانگر در خاورمیانه را بالا برده، متاسفانه امریکا، فرانسه، انگلیس، اسرائیل، چین و روسیه از این فرصت مثل همیشه، غیر مسئولانه بهره برده، به نحوی که خود اعتراف دارند که فقط در یک دهه گذشته بیش از هزار میلیارد دلار پیشرفته ترین و هولناک ترین انواع سلاح ها و جنگ افزارهای نظامی کشورهای خاورمیانه و خصوصاً کشورهای حوزه خلیج فارس فروخته و گسیل داشته اند. با وجودیکه هنوز گرد و غبار ناشی از جنگ در لیبی، سوریه، عراق، یمن، افغانستان، قره باغ، لبنان، غزه بر زمین ننشسته و هنوز از جنگ لفظی مصر با اتیوپی بر سر سدسازی روی رود نیل چند روزی نگذشته، چرا سازمان ملل نسبت به فروش این حجم جنگ افزارهای مخرب در منطقه متلاطم خاورمیانه ابراز نگرانی نمی کند!؟

 

3- تولید و مصرف فولاد در جهان طی دو دهه گذشته بیش از ۱۲۰% رشد داشته است، تمام سهم افزایش تولید فولاد جهان در چین و چند کشور جهان سومی است، صنعت فولاد بدون تردید یکی از بزرگترین مصرف کنندگان سوخت های فسیلی در جهان است، علاوه بر این پروسه اکتشاف، تهیه کنسانتره، حمل، تولید ورق و اسلب های فولادی از اصلی ترین عوامل آلودگی و تغییرات اقلیمی در جهان می باشد. در دو دهه اخیر تمام‌ سهم افزایش تولید فولاد از طریق سرمایه گذاری شرکت های فرا ملیتی، با مشوق های مالی صندوق بین المللی پول و بانک جهانی بر عهده کشورهای جهان سوم قرار گرفته است!؟

 

4- پیمان آکوس (AUKUS) تازه ترین پیمان تنش آفرین و خطرناک نظامی- امنیتی جهان شامل همکاری امریکا، بریتانیا و استرالیا در زمینه هوش مصنوعی، فناوری کوانتومی، سایبری و کمک به استرالیا برای ساخت دهها زیر دریایی اتمی خواهد بود.

عجیب است این پیمان که می تواند پتانسیل رویارویی نظامی در تاریخ جهان را به مرحله بسیار خطرناکی برساند، موجب نگرانی سازمان ملل نمی شود!؟

 

 یعنی ممکن است که آقای آنتونیو گوترش معنای تقسیم کار بین المللی را نداند؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha