فوق تخصص بیماری‌های داخلی گفت: برخلاف برخی باورهای غلط، دریافت واکسن از موثرترین راهکارها برای جلوگیری از تلفات کرونا و نیز کنترل و کاهش بیماری ناشی از این ویروس است.

دریافت واکسن از موثرترین راهکارها برای کنترل کرونا است

سلامت نیوز: فوق تخصص بیماری‌های داخلی گفت: برخلاف برخی باورهای غلط، دریافت واکسن از موثرترین راهکارها برای جلوگیری از تلفات کرونا و نیز کنترل و کاهش بیماری ناشی از این ویروس است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر ایرج خسرونیا یکی از بهترین نوع پیشگیری در مقابله با بیماری های مختلف از جمله کرونا را رعایت بهداشت فردی دانست و افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی مانند رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک در مکان های عمومی و در جمع های چند نفره، رعایت بهداشت فردی، خودمراقبتی و خودداری از ترددهای غیرضرور از راه مقابله با گسترش ویروس کرونا است.


وی با تاکید بر استفاده همه قشرهای مختلف جامعه از واکسن های موجود ضد کرونا تصریح کرد: برخلاف برخی باورهای غلط منتشر شده در فضای مجازی، دریافت واکسن از موثرترین راهکارها برای جلوگیری از مرگ و میر در نتیجه کرونا کاهش بیماری ناشی از این ویروس است.


این فوق تخصص بیماری‌های داخلی افزود: مردم سعی کنند به هنگام رویت علائمی همانند تب، لرز، استفراغ، بیماری های چشمی، ناراحتی قلبی و هرگونه حالت غیرعادی در بدن به جای درمان خانگی که مسیری غلط اما رایج شده در جامعه است، به پزشک متخصص مراجعه کنند.


وی با تاکید بر اینکه بسیاری از مردم به هنگام بیماری به جای مراجعه به پزشک به درمان خانگی روی می آورند، افزود: در اینگونه درمان ها بسیاری از مردم به سمت دمنوش ها و داروهای مختلف گیاهی رفته که این امر نیز بدون مشورت با متخصص سبب گسترش بیماری می شود.


بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تا کنون ۵۷ میلیون و ۳۳۲ هزار و ۸۵۳ نفر دُز اول، ۴۶ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۳۳۷ نفر دُز دوم و ۹۴۸ هزار و ۱۶۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۰۴ میلیون و ۶۰۹ هزار و ۳۵۸ دُز رسیده است.


طی روزهای اخیر به مدد رویکرد دولت سیزدهم در افزایش واردات و تسریع واکسیناسیون، تلفات کرونا دو رقمی شده و روز پنجم آبان ماه تعداد فوتی ها ۸۶ نفر یعنی پایان ترین رقم فوتی کرونا پس از خیز پنجم کرونا اعلام شد و همچنین وزارت بهداشت اعلام کرد، همه شهرستان‌ها از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند.
خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.
این خیز در ۲۸ مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و ۱۲۰ هزار نفر عبور کرد.


همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با ۷۰۹ مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.        


آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری روز شنبه ششم آبان ماه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن قدردانی از تلاش و فداکاری کادر بهداشت و درمان و همه دست اندرکاران مقابله با کرونا و نیز همت و همراهی مردم در امر واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: خارج شدن همه شهرها از وضعیت قرمز کرونایی در این مقطع، از آثار تزریق ۸۴ درصدی دوز اول و حدود ۷۰ درصدی دوز دوم واکسن کرونا است و این کار باید تا رسیدن به شرایط مطلوب و اطمینان بخش ادامه یابد.


با این وجود، احتمال ورود سویه جدید کرونا با نام «اومیکرون» هشدارهایی را در پی داشته است.
از این رو در کنار استمرار واکسیناسیون، مردم باید همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند تا از گزند کرونا و سویه های مرگبار آن در امان بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha