متخصصان می‌گویند کشف قرص‌های خوراکی مقابله با کرونا به اندازه کشف پنی سیلین ارزشمند است.

کمک قرص‌های خوراکی کرونا برای پایان بخشیدن به همه گیری

سلامت نیوز:متخصصان می‌گویند کشف قرص‌های خوراکی مقابله با کرونا به اندازه کشف پنی سیلین ارزشمند است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گرچه واکسن کرونا گامی بزرگ در مهار همه گیری کووید ۱۹ محسوب می‌شود اما متخصصان بر این باورند کشف قرص خوراکی کرونا همانند لحظه کشف پنی سیلین ارزشمند است.


به گزارش مِرکِری نیوز،شرکت فایزر و شرکت مِرک، به تازگی از قرص خوراکی برای درمان کرونا رونمایی کردند. تحقیقات شرکت مِرک نشان می‌دهد مصرف روزانه دو قرص این شرکت داروسازی موسوم به مولنوپیراویو در ۵ روز نخست مشاهده علائم می‌تواند به میزان ۵۰ درصد از بستری شدن فرد و خطر مرگ و میر ناشی از بیماری بکاهد.


داروی شرکت فایزر نیز حدود ۹۰ درصد از وخامت حال بیمار کم می‌کند و باعث کاهش خطر مرگ و میر بیماری می‌شود. قرار است در ۳۰ نوامبر سازمان غذا و داروی آمریکا تصمیم نهایی درباره استفاده از قرص شرکت مِرک را بگیرد. با این حال، هنوز شرکت فایزر اسناد لازم برای کسب مجوز اضطراری را به این نهاد ارائه نکرده است.


چندین شرکت بزرگ داروسازی جهان در حال انجام آزمایشات درباره قرص‌های خوراکی برای مقابله با کرونا هستند. دکتر ایپیندر سینگ، استاد داروسازی دانشگاه استنفورد در این باره می‌گوید: قرص‌های خوراکی به سهولت از سوی مردم مورد استفاده قرار می‌گیرند و کشف چنین دارو‌هایی به مهار همه گیری کرونا کمک شایانی می‌کند.


متخصصان تاکید دارند در شرایط فعلی همچنان تزریق واکسن کرونا بهترین راه برای پایان بخشیدن به همه گیری محسوب می‌شود. با این حال، دارو‌های جدید خوراکی نیز می‌تواند در افرادی که از نقص سیستم ایمنی بدن رنج می‌برند و پاسخ ایمنی کافی به واکسن نشان نمی‌دهند مورد استفاده قرار گیرد.


دانشمندان کشف داروی خوراکی مقابله با کرونا را هم اندازه و هم ردیف کشف پنی سیلین از سوی الکساندر فلمینگ در سال ۱۹۲۸ می‌دانند. اتفاقی که می‌تواند به یکی از مرگبارترین همه گیری‌های تاریخ بشر پایان دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha