رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سویه آفریقایی کرونا که اخیرا نگرانی‌هایی را در دنیا ایجاد کرده است، گفت: اینکه فکر کنیم علی رغم تمام کارهایی که انجام می‌دهیم این سویه از ویروس به ما نمی‌رسد، دور از ذهن است و امکان درگیری کشور ما هم زیاد است. پس رعایت جدی پروتکل‌ها بسیار مهم است.

امکان درگیری کشور ما با سویه جدید کرونا زیاد است

سلامت نیوز:رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سویه آفریقایی کرونا که اخیرا نگرانی‌هایی را در دنیا ایجاد کرده است، گفت: اینکه فکر کنیم علی رغم تمام کارهایی که انجام می‌دهیم این سویه از ویروس به ما نمی‌رسد، دور از ذهن است و امکان درگیری کشور ما هم زیاد است. پس رعایت جدی پروتکل‌ها بسیار مهم است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حسینعلی شهریاری در همایش رهاورد ملی خدمت  ۱۰۰ روز توفیق خدمت ۱۰۰ میلیون دز تزریق سلامت، گفت:  ما در مجلس شورای اسلامی بر حسب وظیفه نظارتی خود با دولت قبلی خیلی درگیر بودیم مخصوصا با رئیس جمهور دولت قبلی درگیر بودیم و دائم مکاتبه می‌کردیم و گرفتاری ها را می‌گفتیم.


او ادامه داد: طبق خبرهایی که در راه است، سویه آفریقایی کرونا در راه است. اینکه فکر کنیم علی رغم تمام کارهایی که انجام می‌دهیم به ما نمی‌رسد، دور از ذهن است و امکان درگیری کشور ما هم زیاد است. پس رعایت جدی پروتکل‌ها بسیار مهم است.


وی گفت: قطعا واکسیناسیون کار بزرگی بود که در دولت آقای رئیسی با کمک کلیه نیروها انجام شد. کادر بهداشت و درمانی مظلوم‌ترین‌ها هستند که علی رغم تمام مشکلات و عدم پرداخت درست و به موقع مطالبات‌شان، فعالیت کردند. در جلسات ستاد ملی کرونا چندین بار این موضوع را یادآوری کردیم و آقای رئیسی هم دستور پیگیری دادند.


شهریاری ادامه داد: خوشبختانه بالاخره از مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان و نظام پزشکی نمایندگان در جلسات ستاد ملی کرونا حضور دارند. آقای روحانی شفاف به وزیر بهداشت گفته بودند که فلانی نباید در جلسات باشد و در آن دولت علی رغم اینکه دو بار از سوی رئیس مجلس، معرفی شدیم ولی ما را دعوت نکردند. این دوره آیت‌الله رئیسی به دقت نظرات همه را می‌شنوند و اگر کسی نقطه نظری دارد دستور پیگیری می‌دهند. تزریق ۱۰۰ میلیون دز واکسن در ۱۰۰ روز کار بسیار بزرگی با کمک همه دولت بود.


شهریاری تاکید کرد: مردم فکر نکنند چون واکسن زدند همه چیز تمام شده است و رعایت‌ها کاسته شود و عادی انگاری کنند. ما در زمینه رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک برخی چیزها کمتر رعایت می‌شود. قطعا شدت مرگ و میر با تزریق واکسن کاهش می‌یابد؛ پس باید به سمتی برویم که ببینیم اگر در دنیا واکسن برای بچه‌های بالای ۳ سال هم ساخته شده است بیاوریم و اقدام کنیم. ما باید واکسیناسیون را به نزدیک ۱۰۰ درصد برسانیم.
وی افزود: تولیدات داخلی از افتخارات ما است. ما جزو شش کشور بزرگ دنیا در تولید واکسن شدیم. تا آخر سال شرکت‌های تولیدی توان تولید ۶۰ میلیون دز واکسن داخلی دارند. تمام واکسن های تولید داخل از خیلی از واکسن‌های خارجی اثربخشی بیشتر دارد. ما باید پیش خرید کنیم و به موقع به شرکت‌ها پول دهیم که بتوانند تولید کنند.


او در پایان تاکید کرد: از کادر مظلوم بهداشت و درمان ممنون هستیم که بیش از ۲۰۰ نفر شهید مدافع سلامت داشتیم و همچنان خدمت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha