سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 321557

متخصص گوش حلق و بینی گفت: عفونت گوش میانی به علت کوتاه بودن شیپور استاش در کودکان بسیار شایع است و در صورت تداوم می‌تواند موجب پارگی پرده گوش آنها شود.

هر آنچه لازم است درباره التهاب گوش بدانید

سلامت نیوز:متخصص گوش حلق و بینی گفت: عفونت گوش میانی به علت کوتاه بودن شیپور استاش در کودکان بسیار شایع است و در صورت تداوم می‌تواند موجب پارگی پرده گوش آنها شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،شاهرخ خوش سیرت فوق تخصص گوش، حلق، بینی گفت: اصطلاحی به نام آسیب‌های صوتی وجود دارد. زمانیکه که گوش در دراز مدت با صدایی ممتد مواجهه داشته باشد، شنوایی دچار کاهش می‌شود. صحبت زیاد با موبایل می‌تواند موجب آسیب صوتی شود.


وی درباره ساختار گوش و دلایل التهاب گوش گفت: گوش از سه قسمت گوش خارجی( لاله تا پرده گوش)، گوش میانی(پرده گوش تا حلزون) و گوش داخلی( حلزون و سیستم تعادلی) تشکیل شده است. التهاب می تواند در هر سه قسمت رخ دهد اما شایعترین التهاب مربوط به گوش خارجی است .


فوق تخصص گوش، حلق، بینی و سینوس توضیح داد: افرادیکه خارش گوش دارند واشیاء خارجی را وارد گوش می کنند دچار التهاب گوش خارجی می‌شوند و همینطور شنا در استخر آلوده و دریا و عفونت‌های قارچی ناشی از فعال شدن قارچ های درون گوش هم می‌توانند موجب التهاب گوش شوند. خارش و درد از مهمترین علامت های التهاب در گوش خارجی است. این  التهاب با درد زیاد، خارش و ترشح همراه است(گوش شناگران) و عفونت بالای باکتریایی را به همراه دارد. فرد با مشاهده این علامت‌ها باید به پزشک مراجعه کند.


خوش سیرت در مورد التهاب در گوش میانی اظهار داشت: التهاب گوش میانی در کودکان شایعتر است چون شیپور استاش( مجرایی که گوش را به حلق وصل می کند) در گوش آنها کوتاه تر و دارای زاویه کم است. بنابراین شانس ایجاد عفونت‌های گوش میانی در کودکان بالاتر است. در این حالت کودک دچار بی قراری شده و درد دارد به صورت مداوم دست خود را به سمت گوش می‌برد. کم کم چرک داخل گوش افزایش یافته و حتی می‌تواند با وارد کردن فشار به پرده گوش، آن را پاره کرده و از گوش خارج شود. این نوع التهاب گوش میانی از نوع حاد بوده و اوتیت گوش میانی نام دارد.


وی افزود: نوعی دیگر از التهاب گوش میانی در کودکان اوتیت سروز نام دارد. قسمت تخلیه گوش کودکان چون خیلی رسیده نیست می‌تواند با یک سرماخوردگی دچار اختلال در عملکرد  شده و آب پشت پرده گوش جمع شود. در این حالت مادر احساس می‌کند کودک شنوایی خوبی ندارد و برای شنیدن صدای تلویزیون سعی می کند به آن بیشتر نزدیک شود. اوتیت سروز درد ندارد.


این فوق تخصص گوش، حلق، بینی و سینوس در مورد التهاب و عفونت در گوش داخلی یادآور شد: عفونت گوش داخلی خیلی شایع نیست.مشکل التهابی در گوش داخلی بیشتر با سرگیجه نمایان می‌شود. اگرچه سرگیجه می‌تواند علل دیگری همچون مشکل مغزی هم داشته باشد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha