تقریباً تمام موارد سرطان دهانه رحم ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است که واکسنی برای آن از سال ۲۰۰۶ در دسترس قرار گرفته است.

واکسن HPV خطر سرطان دهانه رحم را در زنان جوان کاهش می دهد

سلامت نیوز:تقریباً تمام موارد سرطان دهانه رحم ناشی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است که واکسنی برای آن از سال ۲۰۰۶ در دسترس قرار گرفته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر ،بر اساس یافته‌های اخیر، مرگ و میر و موارد سرطان دهانه رحم در بین زنان ۱۴ تا ۲۴ ساله به طور چشمگیری کاهش یافته است، به ویژه در مقایسه با زنان ۲۵ تا ۳۹ ساله که واکسن در دوران کودکی برای آنها در دسترس نبوده است.


به گزارش هلث دی نیوز، برای این مطالعه، محققان به رهبری «تارا طبیبی» از دانشکده پزشکی دانشگاه سنت لوئیس واشنگتن، موارد سرطان دهانه رحم و مرگ و میر را از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ (سال‌های قبل از تأیید تزریق واکسن) با افرادی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ مقایسه کردند.


محققان دریافتند از زمان عرضه واکسن به بازار، مرگ و میر ناشی از سرطان دهانه رحم تا ۴۳ درصد و موارد ابتلاء به سرطان دهانه رحم در زنان بین ۱۵ تا ۲۴ سال ۳۸ درصد کاهش یافته است.


در مقابل، مرگ و میر ناشی از سرطان دهانه رحم در زنان بین ۲۵ تا ۲۹ سال به طور متوسط حدود ۴ درصد افزایش یافته و در زنان ۳۰ ساله حدود ۵ درصد کاهش یافته است.


موارد ابتلاء در افراد بین ۲۵ تا ۲۹ سال ۱۶ درصد و برای افراد ۳۰ ساله ۸ درصد کاهش یافت.


متخصصان سرطان انتظار دارند که با افزایش سن دخترانی که علیه HPV واکسینه شده اند، موارد سرطان دهانه رحم و مرگ و میر کاهش یابد.
کارشناسان امیدوارند مطالعاتی مانند این موارد والدین را ترغیب کند تا فرزندان دختر خود را علیه HPV واکسینه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha