دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 3274

دانشمندان انگلیسی می گویند بروز حساسیت به بادام زمینی در كوكانی كه دچار انواع دیگر آلرژی مانند اگزما هستند شدید تر است .

بررسی آلرژی بادام زمینی در كودكان


به گزارش سلامت نیوز به نقل از شبكه خبر ، بررسی هفت ساله 480 كودك 4 تا 11 ماهه نشان می دهد خطر حساسیت به بادام زمینی در كودكان دارای انواع آلرژی ها بیشتر است .

پژوهشگران توصیه می كنند زنان بارداری كه سابقه این بیماری در بستگان آنان وجود دارد بهتر است در دوران بارداری از خوردن بادام زمینی اجتناب كنند و كودكانشان تا سن 3 سالگی بادام زمینی نخورند .

آلرژی به بادام زمینی با علایم بسیار متنوعی مانند تهوع و استفراغ، درد شكم، گرفتگی مجاری تنفسی و در موارد شدید كاهش فشارخون و مرگ همراه است.

در حال حاضر برای درمان این بیماران اقدام قطعی وجود ندارد و نمی توان این بیماران را در مقابل خوردن اتفاقی بادام زمینی حفاظت كرد .

دانشمندان می گویند : فقط پرهیز از تماس با ماده مربوطه و استفاده از آدرنالین برای كنترل پاسخ های شدید این بیماری موثر است  ولی تزریق به موقع آدرنالین نیز ممكن است از مرگ بیمار پس از خوردن اتفاقی بادام زمینی جلوگیری نكند.

به گفته پژوهشگران ،  مكانیسم اصلی آلرژی به بادام زمینی از طریق تولید آنتی بادی از نوع IGE اختصاصی و اتصال آن به گیرنده ای با میل تركیبی بالا باشد، جلوگیری از اثر IGE می تواند به درمان و یا پیشگیری از حملات حاد و شدید در این بیماران منجر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha