یک موسسه خیریه در بریتانیا هشدار داده است که از هر چهار نفر یک نفر به خاطر بی خبری از داشتن فشار خون بالا با خطر سکته مغزی روبروست.

اگر می خواهید سکته مغزی نکنید کنترل فشار خون ضروری است

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بی بی سی، "انجمن سکته" بریتانیا فشار خون 19 هزار و 318 نفر را در سراسر بریتانیا اندازه گیری کرد.

به طور متوسط 24 درصد از این افراد از اینکه مبتلا به فشار خون بالا هستند خبر نداشتند.

کارشناسان مردم را ترغیب کرده اند هر از گاهی فشار خون خود را اندازه بگیرند تا قربانی این بیماری که در محافل پزشکی به "قاتل بی سر و صدا" معروف است نشوند.

بنابه تخمین ها هر ساله 150 هزار نفر در بریتانیا دچار سکته مغزی می شوند که عمدتا ناشی از اختلال در جریان خون به مغز در نتیجه لخته خون است.

در حدود یک سوم از این افراد احتمالا ظرف 10 روز نخست جان می بازند، یک سوم احتمالا ظرف یک ماه بهبود می یابند و در حدود یک سوم نیز احتمالا معلول می شوند و نیاز به بازپروری خواهند داشت.

اما اگر مردم فشار خون خود را با ترک سیگار، کاهش مصرف نمک و چربی، ورزش کردن و زیر نظر داشتن وزن پایین بیاورند می توان از موارد زیادی سکته جلوگیری کرد.

جو کورنر، مدیر "انجمن سکته"، می گوید: "هیچ شکی نیست که اندازه گیری فشار خون واقعا می تواند باعت نجات جان ها شود."

"هر پنج دقیقه یک نفر در بریتانیا سکته مغزی می کند اما می توان از بیش از 40 درصد این سکته ها با کنترل فشار خون بالا پیشگیری کرد."

"ما همچنین می دانیم که هزاران هزار نفر کاملا از میزان فشار خون خود بی خبرند. بسیاری از این افراد اصلا نمی دانند که فشار خونشان بالا است و اینکه خطر سکته مغزی در آنها به شدت افزایش می یابد."

او افزود: "فشار خون بالا را می توان با دارو و تغییرات کنترل شده در رژیم غذایی و سبک زندگی کاهش داد."

کارشناسان می گویند خبر خوب این است که فشار خون بالا قابل معالجه و اغلب قابل پیشگیری است اما تنها راه پی بردن به این که کسی فشار خون دارد یا نه، اندازه گیری آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha