دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 332137

معمولا نوع موادغذایی هر فصل مطابق طبع همان فصل است بنابراین با خوردن آنها می توانید سیستم ایمنی بدن خود را سالم نگه داشته و از بیماری ها در امان بمانید.

این خوراکی ها را حتما در پاییز و زمستان بخورید

سلامت نیوز: معمولا نوع موادغذایی هر فصل مطابق طبع همان فصل است بنابراین با خوردن آنها می توانید سیستم ایمنی بدن خود را سالم نگه داشته و از بیماری ها در امان بمانید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از بهداشت نیوز، با فرا رسیدن فصل سرما، علاوه بر کوتاه شدن روزها، دیگر خبری هم از میوه های رنگارنگ و متنوع فصل گرما نیست. اما زمستان هم مملو از غذاها و میوه های مقوی است که به حفظ سلامت شما در ماه های سرد سال کمک می کند.معمولا به غذاهایی «ابرغذا» اطلاق می شود که مقادیر بالایی ویتامین ها و موادمعدنی به همراه آنتی اکسیدان های قوی را در خود دارند و عملکرد پیشگیرانه قدرتمندی در برابر بیماری ها دارند.

این ابرغذاها شامل غذاهای غیرفرآوری شده، غلات، غذاهای گیاهی که حاوی موادمغذی فراوانی هستند مانند فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و موادمعدنی هستند. اگر می خواهید قدرت این غذاها را به حداکثر برسانید، بهتر است از غذاها و میوه های هر فصل استفاده کنید.

کدو حلوایی: یکی از بهترین گزینه ها برای پاییز و زمستان کدو حلوایی است که سرشار از فیبر، منیزیم، بتاکاروتن و ویتامین های C و B6 است و مصرف آن فشار خون و کلسترول بالا را هم کاهش می دهد. طبخ آن ساده است و می توانید از جوز هندی و دارچین به عنوان چاشنی آن استفاده کنید.

زنجبیل: مصرف زنجبیل یک راه طبیعی برای مقابله با ویروس ها شایع در فصل زمستان به ویژه در دوران کروناست. این ماده قرن ها برای بهبود سیستم گوارش و هضم بهتر غذاها، کاهش معده درد و تقویت سیستم ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد. زنجبیل در طول سال یافت می شود اما ریشه های تازه آن در ماه های زمستان برداشت می شوند.

کلم پیچ: اگر پتاسیم بدنتان پایین است، مصرف روزانه کلم پیچ به عنوان یکی از موادغذایی زمستانه می توان به تأمین این ماده در بدن کمک کند. پتاسیم با خارج کردن سدیم از بدن، به کاهش فشار خون کمک می کند. درواقع، افزایش پتاسیم و تأثیر در کاهش سدیم منجر به کاهش فشار خون می شود.
زنان باردار باید به این نکته توجه کنند که کلم پیچ منبع غنی از اسید فولیک است که به شکل گیری طناب عصبی جنین کمک می کند. افزودن این گیاه زمستانی در رژیم غذایی می توانید نیاز بدن جنینتان را برطرف کنید.


مرکبات: مرکبات حاوی سرشار از ویتامین C هستند که در فصل پاییز و زمستان برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا مفیدند. به گزارش سیناپرس، پرتقال، نارنگی، گریپ فروت و لیمو به مقدار زیادی موادمعدنی و موادشیمیایی گیاهی دارند که حتی به کاهش ابتلا به سرطان هم کمک می کنند.

سیب: این میوه بهشتی سرشار از ویتامین C است که به قوی تر شدن سیستم ایمنی بدن کمک می کند. سیب همچنین حاوی پکتین است که به عنوان فیبر محلول به کاهش سطح کلسترول کمک می کند. محققان توصیه می کنند پوست سیب را هم بخورید چرا که درصدی از فیبر و موادمغذی گیاهی این میوه در پوست آن ذخیره شده است.

انار: این میوه سرشار از پلی فنول است که به حفظ سلامت قلب کمک کرده و با عفونت های ایجاد شده مقابله کرده و حافظه را هم بهبود می بخشد و در فصل پاییز و زمستان که فصل این میوه است می توانید به شکل های مختلف از آن استفاده کنید.

کلم بروکلی: بروکل هم مانند سیب ویتامین C بالایی دارد به طوری که یک فنجان کلم بروکلی بیش از 100 درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین می کند. این ماده غذایی با سرطان هم مقابله می کند. سبزیجات چلیپایی مانند بروکلی حاوی ترکیباتی هستند که نقش پیشگیرانه در ابتلا به سرطان ایفا می کنند.

خرمالو: برخلاف اندازه نسبتا کوچکی که خرمالو دارد، یکی از ابرغذاهای پاییزه و زمستانه به شمار می رود. یک خرمالو حاوی ویتامین A موردنیاز روزانه بدن است. این ویتامین برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است.

چغندر: این گیاه با ریشه های قرمز تیره ای که دارد سرشار از اسیدفولیک، پتاسیم و بتاکاروتن است که آن را تبدیل به یک ابرغذا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha